WIZJE SPLĄTANE Z HISTORIAMI_AUTOBIOGRAFIA LIRYCZNA
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
"Wizje splątane z historiami". Autobiografia liryczna poety
Małgorzata Łukaszuk-Piekara
ISBN: 83-228-0832-1
Stron: 472
Format: B5
Rok wydania: 2000
O charakterze tej książki stanowić będą zatem wiersze obsadzające w roli głównej osobę, mówiącą o sobie poprzez pamięć, by gromadzone na linii czasu dokumenty i wszelkie chwile mogły dać zaczyn biografii - fenomenu egzystencjalno-estetycznego. Nie trzeba tej wierności sobie artykułować na powierzchni poematu. Czytelnik, podążający za poetą kreślącym liryczną autobiografię, wie przecież, że najbardziej anonimowa czy wręcz nieobecna osoba jest ta sama, choć za każdym razem dana poprzez niepowtarzalną sytuację - nie tylko historyczną, bo człowiek, który jest zawsze w sytuacji, zna także i inne stany, np. snu, snu na jawie, przeczucia, iluminacji. (z Uwag wstępnych)
SPIS TREŚCI
"[...] MUSZĘ STAĆ SIĘ CZŁOWIEKIEM, SKORO NIM JESTEM". UWAGI WSTĘPNE
OBROTY ŻYCIA - OBROTY UTOŻSAMIEŃ. ROZDZIAŁ PIERWSZY
I. BALLADY W ŚNIE MIRONA BIAŁOSZEWSKIEGO
STRONA GATUNKU
BALLADA W ŚNIE
SEN W RUSZTOWANIACH
II. "I GDZIE JA SIĘ ZABŁĄKAŁEM?" ALEKSANDRA WATA
BUCHALTERIA
III. LIRYKI LOZAŃSKIE - RECYCLING TADEUSZA RÓŻEWICZA
W MUZEUM ZABAWEK
W MOCY SYGNATURY. ROZDZIAŁ DRUGI
I. "POEMAT JEST OSOBĄ, [...] POEMAT JEST KIMŚ INNYM" RAFAŁA WOJACZKA
PIOSENKA Z NAJWYŻSZEJ WIEŻY
II. "WIĘC O CZYM PISAĆ. [...] MAM TĘ NIEPEWNĄ PRZYSZŁOŚĆ". ZBIGNIEW HERBERT
PRZEPAŚĆ PANA COGITO
BEZ AUTOBIOGRAFII. ROZDZIAŁ TRZECI
I. W MOCY KONWENCJI. MARIA PAWLIKOWSKA-JASNORZEWSKA
LAURA IFILON
BALLADA Z MAKATY
II. W MOCY APOKRYFU. MIECZYSŁAW JASTRUN
DZIADY
III. W MOCY DYSKURSU. STANISŁAW GROCHOWI AK.
KRYTYKA POEZJI?
"WIĘC ZAOKRĄGLAM HORYZONT! ZAOKRĄGLAM!!". ZAKOŃCZENIE
ANEKS
INDEKS SKRÓTÓW
INDEKS OSÓB
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.