TRZECIE KRÓLESTWO - ANDRZEJ KUŚNIEWICZ_ PIW 1978
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
OPIS
AutorAndrzej KuśniewiczTytułTrzecie królestwoRok wydaniaWydawnictwoZdjęcia lub ilustracjeStronOkładka, oprawaStan i inne informacje1978PIW-406Miękkadb+, pieczątkiO Autorze
Andrzej Kuśniewicz (ur. 30 listopada 1904 r. w Kowenicach koło Sambora, zm. 15 maja 1993 r. w Warszawie), polski prozaik, eseista, poeta, redaktor „Miesięcznika Literackiego”. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych, także prawo i nauki polityczne na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pracował w służbie dyplomatycznej, w latach 1940-1943 w Biurze Opieki nad Polakami, działacz francuskiego ruchu oporu. W czasie wojny został aresztowany przez gestapo i więziony w obozach, między innymi w Mauthausen. Po wojnie pracował w ambasadzie paryskiej. Większa cześć jego twórczości związana jest z Galicją.
Był członkiem Stowarzyszenia Pisarzy Polskich.
Jego pierwsza żona, Maria Ukniewska (1907-1962) była pisarką, druga - Anna Lechicka-Kuśniewicz (1918-2002) - satyrykiem (m.in. w redakcji "Szpilek").
Zbiory wierszy [edytuj]
• 1955 – Słowa o nienawiści
• 1959 – Diabłu ogarek
• 1982 - Czas prywatny
Proza [edytuj]
• 1961 – Korupcja – opis działalności konspiracyjnej w okupowanej przez hitlerowców Francji
• 1964 – W drodze do Koryntu
• 1969 – Eroica
• 1970 – Król obojga Sycylii (proza reprezentująca nurt galicyjski)
• 1977 – Lekcja martwego języka (proza reprezentująca nurt galicyjski)
• 1971 – Strefy (proza reprezentująca nurt galicyjski)
• 1975 – Trzecie królestwo (opis realiów RFN)
• 1980 – Witraż (rozrachunek z międzywojniem w Europie)
• 1985 – Mieszaniny obyczajowe (krypto pamiętnik)
Eseje [edytuj]
• 1980 – Moja historia literatury
Źródło: "http://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Ku%C5%9Bniewicz"
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.