LIBRES odzież ochronna  i robocza BHP
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu

TESTY OSIAGNIEC PLASTYCZNYCH DLA MLODZIEZY SZKOLNE

Ocena:
0
Cena brutto: 19,89 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
19.89
Cena netto: 18,94 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

Producent: LIBRES
Kod produktu: 51161981



UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.









    OPIS

    Autor

    Włodzimierz Goriszowski

    Piotr Kowolik

    TytułTesty osiągnieć plastycznych dla młodzieży szkolnejRok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje1994WSPtak134MiękkaNOWAOpis

    Wstęp

    Testy osiągnięć szkolnych, obok testów zdolności i rozwoju oraz testów osobowości, stanowią jedną z podstawowych kategorii badań testowych. Każdy nauczyciel wie doskonale ze swej codziennej praktyki szkolnej, że z nauczaniem wiąże się nierozłącznie ocenianie. Poprzez oceny ucz­niowie dowiadują się o wynikach swego uczenia się, a nauczyciel i władze oświatowe o efektach kształcenia, Nauczycielowi niezbędne są informacje zwrotne o rezultatach jego oddziaływań, to znaczy, co osiągają jego uczniowie. Pozwala mu to modyfikować i optymalizować oddziaływania dydaktyczne, a także dostosowywać je do aktualnych zróżnicowanych indywidualnie potrzeb uczniów. Ocena będzie miała tym większą wartość, im będzie bardziej obiektywna, rzetelna i trafna.

    Badania psychologiczne i pedagogiczne wskazują, że tradycyjne oceny szkolne nie mogą stanowić rzetelnego i porównywalnego wskaźnika osiągnięć szkolnych. Wyniki tych badań oraz podkreślana wielokrotnie konieczność ujednolicenia metod i warunków kontroli wyników nauczania i uczenia się skłoniły psychologów i pedagogów do podjęcia prób zmie­rzających w kierunku obiektywizacji ocen szkolnych, skalowania osiąg­nięć uczniów, konstrukcji testów osiągnięć szkolnych.

    Konstruktorami niektórych zadań (testów) są nauczyciele - studenci jednolitych studiów magisterskich na kierunku - plastyka, którzy wyko­nywali prace magisterskie w latach 1986-1989 pod kierunkiem prof. dr. hab. W. Goriszowskiego na Wydziale Pedagogiczno-Artysłycznym Uni­wersytetu Śląskiego w Katowicach - Filii w Cieszynie (H. Bednarska, A. Kijowski, M. Ozorowski i A. Sobatowska). Ponadto wykorzystano testy nauczycieli-praktyków: mgr A. Czamoty z I LO im. J. Słowackiego w Chorzowie, mgr C. Langer z SP nr 12 w Tychach, mgr. Z. Wawrzyniaka

    - nauczyciela metodyki z Konina, nauczycieli metodyków z wojewódz­twa katowickiego oraz własne autorów niniejszej publikacji.

    Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli plastyki uczących w szkol­nictwie podstawowym, nauczycieli - doradców i konsultantów plastyki oraz studentów wychowania plastycznego i nauczania początkowego wy­ższych uczelni i kolegiów nauczycielskich.

    Część I książki jest ogólnym, teoretycznym wprowadzeniem w pro­blematykę testową. Wyjaśnione w niej zostało znaczenie podstawowych pojęć, tj. pojęcie testu, wskazano cele i zadania testów, omówiono testy osiągnięć plastycznych, test psychologiczny, pedagogiczny, rozwój po­miaru dydaktycznego w świecie i w Polsce. Podkreślono też znaczenie testów osiągnięć w procesie wychowania plastycznego.

    W części II książki zawarto prezentację w wyborze „Testu Apercepcji Tematycznej" Henryka A. Murraya, testów nauczycielskich z plastyki dla klas I - VIII szkoły podstawowej. Zamieszczono w niej także nie­zbędne minimum informacji o teście, konieczne dla jego użytkowników. Na końcu włączono uwagi do samodzielnego studiowania, zadania (py­tania kontrolne) oraz wykaz literatury niezbędnej, a zarazem przydatnej w pracy nad testowaniem.

    Oddając tę publikację w ręce nauczycieli plastyki, mamy nadzieję, że będzie im pomocna w trudnej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Może zainspiruje ona zainteresowanych tą problematyką nauczycieli i badaczy do podjęcia własnych prób obiektywizacji ocen i konstrukcji następnych, lepszych testów osiągnięć plastycznych.

    Przedstawione w opracowaniu założenia są jednym z możliwych roz­wiązań w tym zakresie. Żywimy nadzieję, że nasza publikacja przyczyni się do stworzenia wspólnej płaszczyzny do dyskusji nad trudnym pro­blemem kryteriów i metod oceny wyników nauczania w dziedzinie pla­styki.

    Obecne opracowanie może stanowić drugą część dla skryptów:

    -W. Goriszowski, P. Kowolik, Z metodyki i metodologii wychowania

    plastycznego. Katowice 1990. — W. Goriszowski, P. Kowolik, Zagadnienia dydaktyki plastyki w szkole

    podstawowej. Kielce 1991. lub można je traktować jako oddzielne wydawnictwo.

    Autorzy w tym miejscu składają serdeczne podziękowanie Recenzen­tom — pierwszym czytelnikom pracy w osobach Prof. dr. Henryka Gąsiora i Prof. Artura Starczewskiego, którzy dokonali krytycznej i konstruktyw­nej analizy tekstu. Cennym sugestiom i propozycjom oraz życzliwości Recenzentów praca ta wiele zawdzięcza.

    WStęP 5

    CZĘŚĆ I. TESTY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH W PLASTYCE

    Wprowadzenie . 11

    1. Rozwój pomiaru dydaktycznego na świecie i w Polsce . 13

    2. Standaryzowane testy osiągnięć jako narzędzie oceny

    osiągnięć i postępów szkolnych 15

    3. Pojęcie testu 19

    4. Cechy standaryzowanych testów osiągnięć szkolnych . 20

    5. Cechy charakterystyczne testu . .22

    6. Cele i zadania testu wiadomości jako narzędzia pomiaru

    dydaktycznego oraz jego zastosowanie 24

    7. Różnice między testem psychologicznym a pedagogicznym . 26

    8. Testy osiągnięć plastycznych . 27

    9. Zastosowanie testów psychologicznych w Polsce i za granicą

    na wybranych przykładach z plastyki w ujęciu historycznym . . 28

    10. Możliwości praktycznego zastosowania testów do badań

    uzdolnień plastycznych i osiągnięć w działalności nauczycieli . 35

    11. Taksonomiczne formułowanie celów warunkiem określenia

    efektów kształcenia plastycznego . 39

    CZĘŚĆ II. WYBÓR TESTÓW I SPRAWDZIANÓW Z PLASTYKI

    W SZKOLE PODSTAWOWEJ

    Wprowadzenie . 57

    1. Test Apercepcji Tematycznej (TAT) . 60

    2. Metoda projekcyjna H. Roischacha 61

    3. Prezentacja wybranych „Testów twórczości" . 63

    4. Testy osiągnięć szkolnych . 64

    Klasa I .................

    Klasa II .................

    Instrukcja (klasa I-II) .........

    Klasa III ................

    Klasa IV ................

    Klasa V ................

    Klasa VI ................

    Klasa VII ................

    Klasa VIII ...............

    5. Uwagi do samodzielnego studiowania

    6. Zadania .................

    Zakończenie .................

    Literatura

    Indeks ososbowy ..............

    Indeks tematyczno-zagadnieniowy . . . .






    Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

    Kraj wysyłki:
    Opinie o produkcie
    Opinie o produkcie

    Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!

    Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

    Holder do góry
    Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
    Sklep jest w trybie podglądu
    Pokaż pełną wersję strony
    Sklep internetowy Shoper.pl