SOCJALISTYCZNI INZYNIEROWIE -DROGA DO MENEDZERYZMU
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
OPIS
AutorMaria NawojczykTytuł
Socjalistyczni inżynierowie w drodze do menedżeryzmu
Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje1996Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniutak176miękkaNOWA"Na początku lat osiemdziesiątych Polska znalazła się w głębokim kryzysie społecznym i ekonomicznym. Taki stan państwa wymagał szczególnie wnikliwej analizy i pogłębionych badań różnych jego aspektów. W tej pracy skupię się na procesie reformowania gospodarki. W opisie prób przezwyciężania kryzysu ekonomicznego kłaść będę nacisk na aspekty społeczne, w tym zwłaszcza na grupy interesów, wspierające proces. (...) W tym samym rozdziale podejmuję próbę opisu zbiorowości inżynierów w warunkach systemu socjalistycznego. (...) Inżynierowie - ta kategoria społeczno-zawodowa zajmowała bowiem szczególne miejsce w ówczesnej strukturze społecznej. Charakteryzowała ją wyraźna odrębność, tak w aspekcie strukturalnym, jak i subiektywnego jej poczucia wśród jej członków. (...) Czy odrębność ta była jednak na tyle silna i znacząca, by spowodować przekształcenie się kategorii społeczno-zawodowej w istotną „grupę interesu"?"
Spis treści
Wstęp
1. System ekonomiczny socjalizmu i konieczność jego stałego reformowania
1.1. Kolejne próby i niepowodzenia reformowania gospodarki w Polsce
1.2. Reforma początku lat osiemdziesiątych i jej odmienność
1.2.1. Pierwszy etap reformy
1.2.2. Drugi etap reformy
2. Kadra kierownicza i inżynierska jako kategoria społeczno-zawodowa
2.1. Inżynierowie, menedżerowie i specjaliści w ujęciu klasycznych teorii społeczeństw przemysłowych.
2.2. Miejsce menedżerów, inżynierów, specjalistów w teoriach społeczeństwa socjalistycznego
2.3. Kadra kierownicza i inżynierska wobec reformy gospodarczej
3. Miejsce i rola kadry kierowniczej i inżynierskiej w procesie reformowania gospodarki na przykładzie kopalni „Rudna"
3.1. Kopalnia jako środowisko badawcze
3.1.1. Zakres i metoda badań
3.2. Kadra kierownicza i inżynierska kopalni „Rudna" jako grupa społeczno-zawodowa
3.2.1. Charakterystyka społeczno-demograficzna badanej zbiorowości.
3.2.2. Motywy podjęcia pracy w przemyśle wydobywczym
3.2.3. Satysfakcja inżynierów z pracy
3.2.3.1. Zadowolenie z zakładu pracy
3.2.3.2. Zadowolenie z zawodu
3.2.3.3. Zadowolenie z wykonywanej pracy.
3.2.3.4. Zadowolenie z zajmowanego stanowiska.
3.2.3.5. Zadowolenie z otrzymywanego wynagrodzenia
3.2.4. Stopień stabilizacji zawodowej
3.3. Reforma gospodarcza a kadra kierownicza i inżynierska
3.3.1. Funkcjonowanie kopalni w czasie reformy gospodarczej
3.3.2. Reforma gospodarcza a zmiany w pozycji inżynierów.
3.3.3. Model systemu zarządzania przedsiębiorstwem preferowany przez inżynierów.
3.4. Podsumowanie
4. Kadra kierownicza i inżynierska wobec reformy lat 90. Między socjalistycznym przedsiębiorstwem państwowym a gospodarką rynkową
4.1. Ku społeczeństwu obywatelskiemu
4.2. Kadra kierownicza i inżynierska a wyzwanie lat 90
4.3. W stronę nowego ładu
Bibliografia
Opis rozszerzonyciekawostki
Bezpieczeństwo
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.