LIBRES odzież i buty ochronne  i robocze BHP
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu

SEKTOR USLUG - TRANSFORMACJA RESTRUKTURYZACJA_

Ocena:
0
Cena brutto: 22,89 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
22.89
Cena netto: 21,80 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

Producent: LIBRES
Kod produktu: 51162699



UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.









Sektor usług w gospodarce regionu tradycyjnego w warunkach transformacji i restrukturyzacji. Przykład konurbacji katowickiej

FRANCISZEK KŁOSOWSKI

256 s., 170 x

240 mm

,

460 g

oprawa broszurowa foliowana

bibliogr., indeks, tab., ryc.

summ., Zsfg.

Katowice, 2006

ISBN/ISSN 83-226-1566-3

Index 60.91-219

Autor podejmuje problematykę wieloaspektowych zmian zachodzących w sektorze usług regionu tradycyjnego poddanego procesowi transformacji i restrukturyzacji. Analizowane są zmiany potencjału i struktury usług przebiegające zarówno w konurbacji, jak i poszczególnych jej jednostkach przestrzennych. Przeobrażenia w konurbacji porównano z podobnymi regionami - Zagłębiem Ruhry i okręgiem ostrawsko-karwińskim. Materiał ten posłużył do opracowania modelowego ujęcia zmian sektora usług w procesie transformacji i restrukturyzacji regionu tradycyjnego. Rozważania Autora ilustrują liczne tabele i ryciny. Pracę opatrzono również bogatą bibliografią oraz indeksem osobowym.

SPIS TREŚCI

Wstęp................ 7

1. Założenia teoretyczne pracy ......... 11

1.1. Przedmiot pracy............ 11

1.2. Cel i hipotezy badawcze.......... 11

1.3. Materiały źródłowe............ 12

1.4. Zakres czasowy i przestrzenny......... 15

1.5. Metody badań............. 22

2. Koncepcje zmian struktury społeczno-gospodarczej .... 25

2.1. Teoria trzech sektorów........... 26

2.2. Koncepcja „gospodarki usług"......... 31

2.3. Koncepcje społeczeństwa postindustrialnego..... 33

2.4. Koncepcja gospodarki opartej na wiedzy...... 38

2.5. Koncepcja społeczeństwa i gospodarki informacyjnej ... 40

3. Teoretyczne podstawy analizy sektora usług...... 44

3.1. Problemy definicji usług.......... 44

3.2. Przegląd koncepcji klasyfikacji usług....... 48

3.2.1. Usługi informacyjne.......... 60

3.2.2. Usługi dla przedsiębiorstw i biznesu...... 64

3.3. Polskie badania problematyki usług........ 71

4. Problematyka transformacji i restrukturyzacji gospodarki regionów tradycyjnych.............. 79

4.1. Konurbacja katowicka jako tradycyjny region społeczno-gospodarczy ............... 79

4.2. Teoretyczne podstawy procesu transformacji i restrukturyzacji . 87

4.2.1. Proces transformacji.......... 87

4.2.2. Pojęcie restrukturyzacji......... 91

4.2.3. Rodzaje restrukturyzacji......... 97

5. Rozwój i przekształcenia sektora usług w konurbacji katowickiej . 102

5.1. Stan usług w końcowym okresie gospodarki centralnie sterowanej . 102

5.2. Usługi w początkowym okresie transformacji i restrukturyzacji . 103

5.3. Zmiany potencjału usług.......... 106

5.3.1. Zmiany liczby pracujących........ 106

5.3.2. Zmiany liczby podmiotów gospodarczych..... 111

5.4. Zmiany struktury usług........... 114

5.4.1. Zmiany w strukturze własnościowej...... 114

5.4.2. Zmiany w strukturze zatrudnienia w usługach . . . 119

5.4.3. Zmiany w strukturze podmiotów gospodarczych . . . 126

5.5. Tendencje zmian w sektorze usług........ 130

5.5.1. Tendencje zmian poziomu rozwoju usług w ujęciu przestrzennym ............ 130

5.5.2. Sektor IV i usługi informacyjne w konurbacji katowickiej . 135

5.5.3. Czynniki zmian w usługach restrukturyzującego się regionu tradycyjnego........... 151

5.6. Usługi w konurbacji katowickiej na tle sytuacji ogólnopolskiej . 159

6. Rola usług w restrukturyzacji regionu tradycyjnego .165

6.1. Usługi w procesie restrukturyzacji gospodarki konurbacji katowickiej .............. 167

6.1.1. Zmiany struktury gospodarczej....... 167

6.1.2. Wpływ usług na proces restrukturyzacji i przyszły rozwój . 174

6.2. Usługi a restrukturyzacja innych tradycyjnych regionów Europy . 178

6.2.1. Przykład restrukturyzacji Zagłębia Ruhry..... 179

6.2.2. Przykład restrukturyzacji okręgu ostrawsko-karwińskiego . 185

6.2.3. Restrukturyzacja konurbacji katowickiej na tle innych regionów tradycyjnych........... 192

6.3. Próba modelowego ujęcia sektora usług w procesie transformacji

i restrukturyzacji regionu tradycyjnego ...... 197

Podsumowanie.............. 202

Literatura............... 207

Indeks osobowy.............. 241

Spis tabel........ ..... 247

Spis rycin............... 249

Summary............... . 252

Zusammenfassung.............. 254






Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
Opinie o produkcie
Opinie o produkcie

Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

Holder do góry
Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl