Science-fiction et fantasy comme merveilleux contemporain
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Opis przedmiotu
Science-fiction et fantasy comme merveilleux contemporain
KATARZYNA GADOMSKA
132 s., 140x200 mm, 230 g
oprawa broszurowa foliowana
bibliogr.
summ., streszcz.
Katowice, 2002
ISBN/ISSN 83-226-1196-X
Index 60.91-753
Nakład wyczerpany
UWAGA! Książka w języku francuskim.
Publikacja stanowi próbę udowodnienia tezy, że literatura science-fiction i literatura fantasy są współczesną odmianą cudowności (francuski termin merveilleux).
Wstęp zawiera terminologiczne i metodologiczne uściślenia pojęć: "cudowność", science-fiction, fantasy, opierające się na pracach badaczy anglosaskich oraz na teoriach badaczy francuskojęzycznych, przede wszystkim L. Vaxa, R. Caillois, D. Suvina, braci Bogdanoff. W części pierwszej omówiono podstawowe składniki świata przedstawionego, czyli czas i przestrzeń, natomiast w części drugiej przedstawiono opisy bohaterów literatury tego gatunku i wskazano na ich mityczny rodowód. W bibliografii oprócz wykazu krytycznych opracowań tematu zestawiono analizowane lub cytowane francuskie i angielskie teksty literatury science-fiction i fantasy.
TABLE DES MATIÈRES
INTRODUCTION
1. Delimitation du domaine de recherche – p. 7
2. Précisions terminologiques – p. 10
a) Le merveilleux – p. 10
b) La science-fiction – p. 13
c) La fantasy – p. 19
I. TEMPS ET ESPACE
1. Temps dans la science-fiction – p. 22
2. Espace dans la science ficion – p. 40
3. Espace dans la fantasy: mondes perdus, mondes préservés – p. 55
II. HÉROS
1. Héros de la science fiction – p. 61
2. Héros de la fantasy – p. 103
III. CONCLUSION – p. 117
IV. BIBLIOGRAPHIE – p. 123
Streszczenie – p. 132
Summary – p. 132
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.