LIBRES odzież i buty ochronne  i robocze BHP
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu

ROZWOJ FIZYCZNY - DZIECI NISKOROSLE - KARŁY -

Ocena:
0
Cena brutto: 21,89 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
21.89
Cena netto: 20,85 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

Producent: LIBRES
Kod produktu: 51162353



UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.









    OPIS

    AutorEdyta SuligaTytułRozwój fizyczny dzieci niskorosłychRok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2000WSPtak150MiękkaNOWAOpis

    W dobie akceleracji rozwoju, kiedy u dzieci i młodzieży ob­serwowane jest zjawisko przyspieszonego rozwoju biologiczne­go i osiąganie coraz wyższych ostatecznych wymiarów ciała, niski wzrost stał się w odczuciu społecznym swego rodzaju ułom­nością. Coraz częściej jest też przyczyną szukania specjalisty­cznej porady lekarskiej. Typowym zjawiskiem towarzyszącym niskorosłości jest dysmorfofobia, czyli nieakceptowanie włas­nego wyglądu (Romer 1976; Kopczyńska-Sikorska, Mięsowicz

    1977 a

    ). Badania empiryczne wskazują na to, że niedoborom wysokości ciała u dzieci, zwłaszcza u chłopców, mogą towa­rzyszyć kompleksy, objawy nerwicowe, trudności emocjonalne i powszechne problemy w funkcjonowaniu społecznym (Szcze-pski, Gręzicka 1965; Blaim 1985; Jugowar 1994). Przyczynami wymienionych objawów są przede wszystkim: obniżona samo­ocena, poczucie mniejszej wartości i kompleks różnicy. Niedo­bór wzrostu jest czynnikiem ograniczającym możliwość zaspo­kojenia potrzeb psychicznych dzieci, takich jak: potrzeba zna­czenia, bezpieczeństwa, kontaktu emocjonalnego, potrzeba sa­moakceptacji, co prowadzi do uruchomienia kompensacyjnych mechanizmów obronnych. Rodzice traktują najczęściej niskie dziecko jako znacznie młodsze, zgodnie z poziomem rozwoju fizycznego, a nie z wiekiem kalendarzowym. W konsekwencji ograniczają naturalną aktywność i samodzielność tych dzieci. Często prezentują także postawę nadopiekuńczości wobec dzie­ci niskorosłych, która uzależnia dziecko od rodziców, pozbawia je wiary we własne możliwości. Jej skutkiem jest niedojrzałość społeczna, infantylność oraz brak umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi.

    Wielu autorów wykazało wyraźny związek między opóźnie­niem procesów wzrastania i dojrzewania a niepowodzeniami szkolnymi (Woynarowska i in. 1985). Wyniki badań wskazy­wały na to, że dzieci bardziej zaawansowane w rozwoju fizy­cznym bez względu na warunki bytowe, osiągały lepsze wyniki w nauce, a częstość występowania niedoboru wysokości i ma­sy wśród uczniów drugorocznych była wielokrotnie większa niż w populacji generalnej.

    Zaburzenia w rozwoju somatycznym mogą być nie tylko przyczyną, lecz także i skutkiem niepowodzeń szkolnych uwa­runkowanych innymi przyczynami. Często istnieją tu sprzęże­nia zwrotne, których przykładem obok niepowodzeń szkolnych są zaburzenia nerwicowe, zaburzenia zachowania i różne formy nieprzystosowania społecznego (Woynarowska i in. 1985), Mięsowicz i in. (1992), badając rozwój somatyczny dzieci nisko-rosłych, narażonych na chroniczny stres szkolny z racji niepo­wodzeń w nauce, stwierdziły, że poziom wysokości i masy cia­ła był u nich wyraźnie opóźniony. Dzieci niskorosłe, kończące szkołę podstawową, niejednokrotnie stają w obliczu trudności z wyborem dalszego kierunku kształcenia. Dotyczy to zwłasz­cza chłopców, którzy z powodu warunków somatycznych są niechętnie przyjmowani do niektórych szkół zawodowych (Kop-czyńska-Sskorska, Woynarowska 1980; Schejbal, Jopkiewicz 1988). Niskorosłość stanowi więc istotny problem natury psy-chologiczno-społecznej, który niestety dosyć często jest lekce­ważony, ponieważ dzieciom z prostym niedoborem wysokości ciała nie towarzyszą zwykle żadne inne objawy chorobowe.

    W literaturze zarówno polskiej, jak i zagranicznej istnieje niewiele prac rozpatrujących niedobór wysokości ciała w kon­tekście czynników genetycznych, paragenetycznych i społecz-no-ekonomicznych.

    Spis treści

    Wstęp .

    1. Przegląd piśmiennictwa

    2. Materiał i metodyka badań .

    2.1. Pytania badawcze .

    2.2. Charakterystyka materiału badawczego .

    2.3. Metodyka badań

    3. Analiza wyników badań

    3.1. Kinetyka i dynamika procesów wzrastania dzieci

    niskorosłych .

    3.2. Trend sekulamy wysokości ciała dzieci niskorosłych

    3.3. Ocena wpływu czynników społeczno-ekonomicznych

    na poziom rozwoju fizycznego dzieci niskorosłych .

    3.4. Wpływ wysokości ciała rodziców i wybranych

    czynników paragenetycznych na przebieg procesów

    wzrastania dzieci niskorosłych

    3.5. Ocena dojrzałości biologicznej dzieci niskorosłych .

    3.6. Niektóre uwarunkowania poziomu wydolności

    fizycznej dzieci niskorosłych

    4. Dyskusja

    5. Wnioski .

    Literatura

    Summary

    Zusammenfassung .






    Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

    Kraj wysyłki:
    Opinie o produkcie
    Opinie o produkcie

    Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!

    Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

    Holder do góry
    Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
    Sklep jest w trybie podglądu
    Pokaż pełną wersję strony
    Sklep internetowy Shoper.pl