ROZWOJ DENUDACJI ANTROPOGENICZNEJ - NOWA - KSIĄŻKA
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
OPIS
AutorMieczysław SinkiewiczTytułRozwój denudacji antropogenicznej w środkowej części Polski PółnocnejRok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje
1998
nakład
300 egz.
Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu-102 + wkładka z mapamimiękkaNOWAOpisRozprawa dotyczy bardzo aktualnego w geomorfologii i paleogeografii holocenu tematu, dotychczas jeszcze słabo poznanego, a związanego z rolą rolniczego wykorzystania stoków na obszarze rzeźby młodoglacjalnej w przyspieszaniu denudacyjnych procesów naturalnych oraz w przemieszczaniu gleby w dół stoku przez maszyny i urządzenia rolnicze (denudacja agrotechniczna).spis treści lub fragment
Spis treści
Cel i zakres pracy
Zarys dotychczasowego stanu wiedzy
Ideogram pojęcia denudacja antropogeniczna
Metody badań
Ogólna charakterystyka wybranych elementów współczesnego środowiska geograficznego obszaru badań (Rzeźba terenu *Klimat *Hydrografia)
Denudacyjne przeobrażenie stoków w okresie przed rolniczą działalnością człowieka
Fazy wzmożonej denudacji antropogenicznej na badanym obszarze
Formy i osady związane z denudacją antropogeniczną w obrebie wybranych obszarów (Okolice Biskupina *Kujawski Okręg Eksploatacji Surowców Węglanowych *Obszar Nadgoplański *Wysoczyzna morenowa w okolicy Torunia *Okolice Cichoradza *Okolice Służewa)
Rodzaje form rzeźby terenu oraz osadów korelatnych związanych z denudacją antropogeniczną (Pokrywy stokowe *Terasy rolne *Śródpolne skarpy degradacyjne i wysokie miedze *Wyrównane oraz kopalne formy antropogenicznej rzeźby stokowej)
Przebieg i natężenie denudacji antropogenicznej w okresie gospodarki rolnej człowieka
Przestrzenne zróżnicowanie skutków denudacji antropogenicznej na danym obszarze
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.