PRZEMOC I EMANCYPACJA _ FUNKCJA STUDIOW - NOWOSC
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
AutorPiotr StańczykTytuł
Przemoc i Emancypacja
Ambiwalencja funkcji studiów zaocznych
Rok wydania2008WUGtak250miękkaNOWA
Piotr Stańczyk(ur. 1979) adiunkt w Zakładzie Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Przemoc i emancypacja... jest jego pierwszą książką opartą w znacznej części na doktoracie, którego promotorem był prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek. Czytelnik z pewnością zauważy liczne nawiązania do znaczących postaci teorii krytycznej oraz pedagogiki radykalnej i krytycznej.
Książkę Piotra Stańczyka Przemoc i emancypacja. Ambiwa-lencja funkcji studiów zaocznych oceniam bardzo dobrze. Po pierwsze, Piotr Stańczyk jawi się jako dojrzały naukowiec, posiadający rozległą wiedzę, samoświadomość naukową oraz dojrzałość intelektualną. Po drugie, w książce występuje bardzo konsekwentna korelacja części teoretycznej i badawczej, a także bardzo precyzyjna „socjologiczno-edukacyjna" narracja. Po trzecie, na uwagę zasługuje rozległość i dogłębność analiz -„doprowadzenie do końca"wszelkich możliwości teoretycznych i ideologicznych, które wyłaniają się z konfrontacji idei i rzeczywistości. Jest to książka bardzo dobra pod każdym względem.
Niezwykle wysoko oceniam więc tę książkę. Dokonuje w niej Autor bowiem systematycznej de(kon)strukcji polskiego systemu studiów zaocznych, ale nie tylko. Jeżeli przyjmiemy jego założenia teoretyczne i ideologiczne, to owa dekonstrukcja odnosi się - przez ekstrapolację - do całego polskiego systemu szkolnictwa, a nawet więcej - do samej struktury społecznej jako takiej. Jest to więc - moim zdaniem - praca „przeciwko" edukacji jako takiej, przeciwko socjalizacji jako takiej, przeciwko strukturze społecznej jako takiej.
Prof. dr hab. Zbyszko Melosik
spis treści lub fragment
Wstęp. 7
Rozdział pierwszy
„Cztery stopnie budowania przewagi" jako przyczynek do krytyki
społecznych funkcji uniwersytetu 11
Rozdział drugi
O reprodukcji bez teorii reprodukcji. 25
Studia kulturowe, pedagogiczne studia kulturowe
i fenomen studiów zaocznych. 27
Ukryta przemoc, „niewidzialna pedagogia" i pedagogika krytyczna 29
O reprodukcji bez teorii reprodukcji - dialektyka Heglowska
jako model przemocy w stosunkach społecznych. 33
Znaczenie dialektyki Heglowskiej dla pedagogiki krytycznej. 34
Dialektyka panowania i niewoli w zastosowaniu pedagogicznym -
„narodziny" ucznia, „narodziny" nauczyciela 36
Ideologia jako treść edukacji ku reprodukcji. 40
Rozdział trzeci
Społeczna lokalizacja stosunku pedagogicznego.
Działanie pedagogiczne
Stosunek pedagogiczny.
48
48
58
Rozdział czwarty
Reprodukcja społeczna w badaniach i teorii 69
Rola kodów językowych w odtwarzaniu struktury społecznej. 71
Poziom wykształcenia i pozycja społeczna 86
Działanie w obliczu reprodukcji społecznej 108
Rozdział piąty
Teoretyczno-metodologiczne rozważania o „śladzie przemocy". 118
Rozdział szósty
Metodologia badania porównawczego studentów dziennego
i zaocznego toku studiów 131
Przemoc 131
Emancypacja 136
Ambiwalencja (funkcji studiów zaocznych) 140
Rozdział siódmy
Profil studentów studiów zaocznych jako profil docelowej grupy
praktyk dyskryminacyjnych 148
Statystyki podstawowe 149
Przemoc 151
Międzygeneracyjny dystans społeczno-zawodowy. 151
Międzygeneracyjny dystans edukacyjny 162
Wewnatrzgeneracyjny dystans edukacyjny 166
Emancypacja (?) 175
Ambiwalencja (funkcji studiów zaocznych) 186
Rozdział ósmy
Znaczenia studiów nadawane przez studentów studiów zaocznych
(przypadek gdańskiej politologii) - metodologia badań własnych. 188
Problem badawczy, pytanie badawcze, cel procedury jakościowej. 189
Metoda fenomenograficzna - uzasadnienie zastosowania 191
Definicja przypadku i metoda doboru próby 193
Narzędzie - kwestionariusz, opis, uzasadnienie . 195
Specyfika materiału badawczego. 198
Czas przeprowadzenia badania jakościowego. 198
Analiza danych - redukcja, reprezentacja, wnioskowanie. 198
Rozdział dziewiąty
Znaczenia studiów zaocznych - między zewnętrznym
a wewnętrznym uczeniem się .201
Wykształcenie, rynek pracy i „lepsze życie" z perspektywy znaczeń
nadanych studiom przez studentów zaocznych 202
Intuicyjni merytokraci czy intuicyjni kredencjaliści? .215
Wiedza, świadomość, światopogląd i rozwój. Metafora widzenia
z perspektywy znaczeń nadanych studiom zaocznym. 221
Budowanie opozycji względem środowiska pochodzenia i dyskurs
jakości studiów 238
Zakończenie 244
Bibliografia 247
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.