LIBRES odzież i buty ochronne  i robocze BHP
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu

PRZEMOC I EMANCYPACJA _ FUNKCJA STUDIOW - NOWOSC

Ocena:
0
Cena brutto: 30,89 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
30.89
Cena netto: 29,42 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

Producent: LIBRES
Kod produktu: 51163619



UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.









AutorPiotr StańczykTytuł

Przemoc i Emancypacja

Ambiwalencja funkcji studiów zaocznych

Rok wydania2008WUGtak250miękkaNOWA

Piotr Stańczyk(ur. 1979) adiunkt w Zakładzie Filozofii Wychowania i Studiów Kulturo­wych w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Przemoc i emancypacja... jest jego pierwszą książką opartą w znacznej części na doktoracie, którego promotorem był prof. dr hab. Tomasz Szkudlarek. Czytel­nik z pewnością zauważy liczne nawiązania do znaczących postaci teorii krytycznej oraz pedagogiki radykalnej i krytycznej.

Książkę Piotra Stańczyka Przemoc i emancypacja. Ambiwa-lencja funkcji studiów zaocznych oceniam bardzo dobrze. Po pierwsze, Piotr Stańczyk jawi się jako dojrzały naukowiec, posiadający rozległą wiedzę, samoświadomość naukową oraz dojrzałość intelektualną. Po drugie, w książce występuje bar­dzo konsekwentna korelacja części teoretycznej i badawczej, a także bardzo precyzyjna „socjologiczno-edukacyjna" narracja. Po trzecie, na uwagę zasługuje rozległość i dogłębność analiz -„doprowadzenie do końca"wszelkich możliwości teoretycznych i ideologicznych, które wyłaniają się z konfrontacji idei i rzeczy­wistości. Jest to książka bardzo dobra pod każdym względem.

Niezwykle wysoko oceniam więc tę książkę. Dokonuje w niej Autor bowiem systematycznej de(kon)strukcji pol­skiego systemu studiów zaocznych, ale nie tylko. Jeżeli przyjmiemy jego założenia teoretyczne i ideologiczne, to owa dekonstrukcja odnosi się - przez ekstrapolację - do całego polskiego systemu szkolnictwa, a nawet więcej - do samej struktury społecznej jako takiej. Jest to więc - moim zdaniem - praca „przeciwko" edukacji jako takiej, przeciwko socjali­zacji jako takiej, przeciwko strukturze społecznej jako takiej.

Prof. dr hab. Zbyszko Melosik

spis treści lub fragment

Wstęp. 7

Rozdział pierwszy

„Cztery stopnie budowania przewagi" jako przyczynek do krytyki

społecznych funkcji uniwersytetu 11

Rozdział drugi

O reprodukcji bez teorii reprodukcji. 25

Studia kulturowe, pedagogiczne studia kulturowe

i fenomen studiów zaocznych. 27

Ukryta przemoc, „niewidzialna pedagogia" i pedagogika krytyczna 29

O reprodukcji bez teorii reprodukcji - dialektyka Heglowska

jako model przemocy w stosunkach społecznych. 33

Znaczenie dialektyki Heglowskiej dla pedagogiki krytycznej. 34

Dialektyka panowania i niewoli w zastosowaniu pedagogicznym -

„narodziny" ucznia, „narodziny" nauczyciela 36

Ideologia jako treść edukacji ku reprodukcji. 40

Rozdział trzeci

Społeczna lokalizacja stosunku pedagogicznego.

Działanie pedagogiczne

Stosunek pedagogiczny.

48

48

58

Rozdział czwarty

Reprodukcja społeczna w badaniach i teorii 69

Rola kodów językowych w odtwarzaniu struktury społecznej. 71

Poziom wykształcenia i pozycja społeczna 86

Działanie w obliczu reprodukcji społecznej 108

Rozdział piąty

Teoretyczno-metodologiczne rozważania o „śladzie przemocy". 118

Rozdział szósty

Metodologia badania porównawczego studentów dziennego

i zaocznego toku studiów 131

Przemoc 131

Emancypacja 136

Ambiwalencja (funkcji studiów zaocznych) 140

Rozdział siódmy

Profil studentów studiów zaocznych jako profil docelowej grupy

praktyk dyskryminacyjnych 148

Statystyki podstawowe 149

Przemoc 151

Międzygeneracyjny dystans społeczno-zawodowy. 151

Międzygeneracyjny dystans edukacyjny 162

Wewnatrzgeneracyjny dystans edukacyjny 166

Emancypacja (?) 175

Ambiwalencja (funkcji studiów zaocznych) 186

Rozdział ósmy

Znaczenia studiów nadawane przez studentów studiów zaocznych

(przypadek gdańskiej politologii) - metodologia badań własnych. 188

Problem badawczy, pytanie badawcze, cel procedury jakościowej. 189

Metoda fenomenograficzna - uzasadnienie zastosowania 191

Definicja przypadku i metoda doboru próby 193

Narzędzie - kwestionariusz, opis, uzasadnienie . 195

Specyfika materiału badawczego. 198

Czas przeprowadzenia badania jakościowego. 198

Analiza danych - redukcja, reprezentacja, wnioskowanie. 198

Rozdział dziewiąty

Znaczenia studiów zaocznych - między zewnętrznym

a wewnętrznym uczeniem się .201

Wykształcenie, rynek pracy i „lepsze życie" z perspektywy znaczeń

nadanych studiom przez studentów zaocznych 202

Intuicyjni merytokraci czy intuicyjni kredencjaliści? .215

Wiedza, świadomość, światopogląd i rozwój. Metafora widzenia

z perspektywy znaczeń nadanych studiom zaocznym. 221

Budowanie opozycji względem środowiska pochodzenia i dyskurs

jakości studiów 238

Zakończenie 244

Bibliografia 247






Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
Opinie o produkcie
Opinie o produkcie

Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

Holder do góry
Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl