POLSKIE BIBLIOTEKI GIMNAZJALNE NA SLASKU 1922-1939
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Polskie biblioteki gimnazjalne w województwie śląskim w latach 1922–1939 oraz ich rola w kształtowaniu kultury czytelniczej...
ALEKSANDRA JARCZYK
240 s., 170 x
240 mm
,
570 g
oprawa twarda matowa
bibliogr., tab.
summ., Zsfg.
Katowice, 2007
ISBN/ISSN 978-83-226-1626-2
Index 60.91-331
„Polskie biblioteki gimnazjalne w województwie śląskim w latach 1922–1939 oraz ich rola w kształtowaniu kultury czytelniczej młodzieży”
W prezentowanej publikacji zobrazowano proces kształtowania się polskich księgozbiorów szkolnych na terenach, na których wcześniej funkcjonowały biblioteki gromadzące piśmiennictwo niemieckie. Zasięg terytorialny i chronologiczny wyznaczają granice województwa śląskiego w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Zbiory niemieckie charakteryzowane są jedynie w celach porównawczych, przede wszystkim w rozdziałach poruszających kwestie stanu ilościowego bibliotek szkolnych.
W części poświęconej polityce gromadzenia zbiorów można wyróżnić trzy grupy zagadnień: wytyczne ministerialne i wojewódzkie (śląskie) kształtujące proces gromadzenia, źródła finansowania księgozbiorów szkolnych w dwudziestoleciu międzywojennym i sposoby pozyskiwania materiałów bibliotecznych do bibliotek szkolnych. Analizie poddano także poziom opracowania formalnego i rzeczowego zbiorów, ich stan ilościowy oraz zawartość treściową. Starano się wykazać zależność pomiędzy różnorodnością stosowanych form udostępniania a popularyzacją biblioteki i słowa pisanego, realizowaną z wykorzystaniem różnorodnych metod i środków. W ostatniej części monografii przedstawiono wpływ księgozbiorów na kształtowanie kultury czytelniczej uczniów.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.