LIBRES odzież i buty ochronne  i robocze BHP
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu
be338496b0e817d3be7162893d6090f4
  • promocja

POLITYKA MEDIALNA RZADU NIEMIEC 1949-1989_

Ocena:
0
Cena brutto: 20,31 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 23,89 zł

20.31
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 23,89 zł
Cena netto: 19,34 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy

Cena regularna: 22,75 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 22,75 zł
ilość szt.
-15% Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

Producent: LIBRES
Kod produktu: 51178403



UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.









    Autor

    Zbigniew Oniszczuk

    Kształtowanie się polityki medialnej (Medienpolitik) rządu RFN w latach 1949-1989

    9788322611746

    Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2002WUŚ-246miękkaNOWAOpis

    Ze wstępu :

    „ O wyjątkowym znaczeniu środków masowego komunikowania w życiu państw i społeczeństw

    decydują ich związki ze sferą polityki. To one przypisują mediom pozycję „czwartej władzy".

    W Republice Federalnej Niemiec politolodzy uznają media masowe przede wszystkim jednak

    za jeden z najistotniejszych czynników legitymizacji systemu politycznego, warunkujący

    jego stabilizację. Projektowanie, podejmowanie i realizowanie działań politycznych wymaga,

    z jednej strony, różnorodnych informacji o społeczeństwie, z drugiej — łączy się z koniecznością

    pozyskania społecznego zainteresowania i zaufania. Oba te elementy są właśnie wpisane w działalność

    środków masowego komunikowa­nia. Zależności między mediami a polityką mają jednak charakter dwustronny,

    gdyż to system polityczny określa ramowe warunki funkcjonowania systemu masowego komunikowania.

    W europejskiej, a szczególnie anglosaskiej kulturze politycznej relacje między polityką a mediami

    są z reguły sprowadzane do interakcji na linii: państwo — środki masowego komunikowania.

    W praktyce prowadzi to do utożsamiania polityki wobec mediów z polityką państwa, a ściślej

    — jego władzy wykonawczej. Nastawienie to wynika z faktu dominacji w Europie państw o ustroju unitarnym

    i silnie zcentralizowanej strukturze władzy. W momencie powstania Republiki Federalnej zrodziła się sytuacja

    odbiegająca od tego schematu. Federacyjny charakter nowego państwa istotnie ograniczył możliwości wpływu

    władzy centralnej na dziedzinę masowego komunikowa­nia. Przyjęty w ustawie zasadniczej (Grundgesetz)

    podział kompetencji w tym zakresie pomiędzy kraje związkowe a federację nie pozwalał na korzystanie

    z pełni atrybutów władzy centralnej. Z tego punktu widzenia instytucje państwa na poziomie ogólnokrajowym

    i związkowym musiały się nauczyć współdziałania w obszarze komunikowania masowego

    Ze względu na ten nie­typowy układ - można stwierdzić - Republika Federalna musiała się w pewnym stopniu

    już w 1949 roku zmagać z problemami, które współcześnie zyskują wciąż na znaczeniu. Dziś bowiem coraz

    częściej mówi się, zwłaszcza w Niemczech o budowie „Europy regionów", o nasilającej się tendencji ku

    regionalizacji życia społecznego, politycznego czy gospodarczego. A to wiąże się przecież z koniecznością

    zmniejszenia rangi władz centralnych, również w odniesieniu do sfery mediów. Z tego powodu przykład RFN

    wydaje sie interesujący także z dzisiejszej perspektywy.

    Osobliwość, a zarazem atrakcyjność sytuacji w Republice Federalnej wzmacnia również fakt, że media masowe

    w tym kraju dysponują wyjątkowym potencjałem w zakresie możliwości oddziaływania. Rynek prasy jest bowiem

    największy w Europie. W roku 1989 ukazywały się 1344 gazety (w większości mutacje) o łącznym nakładzie

    20,5 mln egzemplarzy. Jednocześnie wydawano ponad 7800 czasopism w nakładzie blisko 310 mln egz.

    oraz 1074 pisma ogłoszeniowe, mające w sumie jednorazowy nakład sięgający 59 mln egz.

    Konsorcjum publicznych stacji radiowych i telewizyjnych ARD (o ogólnym obrocie w roku 1989 sięgającym

    7 mld marek) należy do największych kon­cernów medialnych świata. W roku 1988 uruchomione zostały dwa

    największe do dziś komercyjne kanały telewizyjne: „RTL plus" i „Sat 1", będące coraz groźniejszym konkurentem

    dla telewizji publicznej. Multimedialny koncern Bertelsmanna stał się w latach osiemdziesiątych najpotężniejszy

    w Europie, a w roku 1989 z obrotami rzędu 14,5 mld marek zajął drugie miejsce wśród największych firm medialnych

    świata. Równie mocną pozycję w systemie prasowym RFN mają cztery wydawnictwa: Springera, Bauera, Burdy

    oraz powiązany z Bertelsmannem koncern Gruner + Jahr, które wspólnie kon­trolowały w 1989 roku prawie 66% rynku

    czasopism, a sam Springer blisko 27% rynku gazet. Wszystko to razem sprawia, że środki masowego komuniko­wania

    w RFN muszą być traktowane podmiotowo w obszarze związków ze sferą polityki ..."

    spis treści lub fragment

    SPIS TREŚCI :

    Wstęp

    1. Związki między polityką a mediami w niemieckiej nauce o komunikowaniu

    1.1. Środki masowego komunikowania a system polityczny

    1.1.1. Polityczne znaczenie tej relacji

    1.1.2. Autonomia czy instrumentalizacja mediów?

    1.1.3. Systemowe ujęcie problemu

    1.2. Polityczne funkcje środków masowego komunikowania

    1.2.1. Rozumienie pojęcia funkcji w niemieckiej nauce o komunikowaniu

    1.2.2. Próby klasyfikacji funkcji środków masowego komunikowania

    1.2.3. Dysfunkcjonalne skutki działania mass mediów

    1.2.4. Główne aspekty problematyki funkcji mediów

    1.3. Definiowanie relacji: polityka — media. Znaczenie terminu Medienpolitik

    1.3.1. Geneza pojęcia

    1.3.2. Próby zdefiniowania terminu Medienpolitik

    1.3.3. Interpretacja pojęcia Medienpolitik i jej główne zagadnienia

    1.3.4. Pojęcia pokrewne

    1.4. Podstawowe cele i podmioty niemieckiej Medienpolitik

    1.4.1. Kto kształtuje politykę medialną w Republice Federalnej?

    1.4.2. Zasadnicze cele niemieckiej polityki medialnej

    2. Pozycja państwa i rządu federalnego w prowadzeniu polityki medialnej w RFN

    2.1. Wpływ doświadczeń historycznych

    2.1.1. Państwo a prasa w okresie od 1815 do 1918 roku

    2.1.2. Czternaście lat Republiki Weimarskiej

    2.1.3. Czasy nazistowskiej dyktatury

    2.1.4. Przemiany w sferze mediów podczas okupacji Niemiec przez aliantów (1945—1949)

    2.1.5. Najważniejsze historyczne „obciążenia" w dziedzinie mediów masowych

    2.2. Uwarunkowania prawnoustrojowe

    2.2.1. Ustrojowa pozycja rządu federalnego w strukturze wiadzy

    2.2.2. Konstytucyjne ramy rządowej Medienpolitik

    3. Formalne i programowe założenia polityki medialnej rządu fede­ralnego

    3.1. Formalno-teoretyczne ujęcie działań rządu w dziedzinie mediów masowych

    3.2. Podstawy programowe Medienpolitik głównych niemieckich partii politycznych: CDU/CSU, SPD oraz FDP

    3.3. Ewolucja programowa polityki medialnej rządu RFN

    4. Instytucjonalno-organizacyjne ramy polityki medialnej rządu federalnego

    4.1. Główne instrumenty rządowej polityki medialnej

    4.2. Miejsce oraz rola Urzędu Prasy i Informacji Rządu Federalnego wśród instytucji

    związanych z rządową polityką medialną

    4.3. Podstawowe formy i obszary działań prowadzonych w ramach rządowej polityki medialnej

    4.4. Prawne formy realizacji polityki medialnej bońskiego gabinetu

    4.5. Modelowe ujęcie organizacyjno-instytucjonalnej strony polityki medial­nej rządu RFN

    4.6. Dylematy rządowej polityki medialnej

    5. Realizacja polityki medialnej rządu federalnego w latach 1949—1989

    5.1. Chronologiczne ujęcie i periodyzacja rządowej Medienpolitik

    5.2. Działania rządu bońskiego w pierwszych latach istnienia RFN (1949—1955)

    5.3. Rząd federalny w okresie walki o drugi program telewizyjny (1956—1960)

    5.4. Postawa rządu bońskiego podczas debaty o wypaczeniach konkurencji w sferze mediów masowych

    oraz rosnącej koncentracji prasy (1961—1969)

    5.5. Poczynania rządu federalnego w czasach wzmożonej dyskusji o polityce medialnej (1970—1975)

    5.6. Rządowa Medienpolitik wobec nowych technik komunikowania (1976—1982)

    5.7. Działalność rządu bońskiego w trakcie przebudowy systemu mediów masowych w Republice Federalnej

    (1983—1989)

    5.8. Ogólny bilans rządowej Medienpolitik w latach 1949—1989

    Zakończenie

    Bibliografia

    Zusammenfassung

    Summary






    Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

    Kraj wysyłki:
    Opinie o produkcie
    Opinie o produkcie

    Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!

    Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

    Holder do góry
    Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
    Sklep jest w trybie podglądu
    Pokaż pełną wersję strony
    Sklep internetowy Shoper.pl