NIEOCZEKIWANA AMERYKA - MIKOLAJ KOZAKIEWICZ
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
AutorMikołaj KozakiewiczTytułNieoczekiwana AmerykaRok wydaniaWydawnictwoStronOkładka, oprawaStan i inne informacje1982Czytelnik224miękkaDobry+Opis
Mikołaj Kozakiewicz (ur. 24 grudnia 1923 w Albertynie (obecnie Białoruś), zm. 22 listopada 1998) – polski socjolog, polityk, były marszałek Sejmu, poseł na Sejm PRL IX kadencji, Sejm kontraktowy i Sejm I kadencji, profesor nauk humanistycznych, autor kilkudziesięciu książek z zakresu socjologii wychowania i oświaty, publicysta.
Ukończył w 1950 studia na Wydziale Filozoficznym Uniwersytetu Warszawskiego, obronił następnie doktorat i habilitację. Otrzymał też nominację profesorską.
Był działaczem Zjednoczonego Stronnictwa Ludowego (następnie od 1989 Polskiego Stronnictwa Ludowego) i PRON. Sprawował mandat posła na Sejm PRL w latach 1985–1989, uczestniczył w obradach plenarnych Okrągłego Stołu. W wyborach 4 czerwca 1989 jako jedyny obok Adama Zielińskiego uzyskał mandat posła na Sejm X kadencji w ramach 35-osobowej listy krajowej, obejmującej czołowych działaczy ówczesnej władzy. W Sejmie kontraktowym objął stanowisko marszałka Sejmu. Zasiadał też w Sejmie I kadencji z listy PSL. W 1993 po konflikcie z prezesem partii Waldemarem Pawlakiem zrezygnował z ubiegania się o reelekcję. Pod koniec lat 90. wsparł Partię Ludowo-Demokratyczną.
Członek Towarzystwa Świadomego Macierzyństwa, Towarzystwa Planowania Rodziny i Towarzystwa Szkoły Świeckiej. Popularyzował antykoncepcję, bronił legalności aborcji, praw homoseksualistów i chorych na AIDS. Popierał legalizację miękkich narkotyków. Był autorem cyklu felietonów Z księgi zakazów publikowanych w "Trybunie".
spis treści lub fragment
Wystawiamy
faktury VAT.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.