Muchomory i zimowity kłącza i złącza w powieści XX
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
AutorJerzy PaszekTytuł
Muchomory i zimowity
kłącza i złącza w powieści XX wieku
Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2003WUŚ-150miękkaNOWAOpis
Zamiar mój jest prosty a zarazem przewrotny: chcę się zastanowić nad potencjalną jednolitością (czy też — ujmując rzecz paradoksalnie —jednolitą mnogością) prozy polskiej XX wieku. Dobrałem w tym celu sześć utworów z początku i schyłku tegc stulecia tak, by tworzyły ramę panoramy fabularnej (trzy utwory z roku 1903 oraz trzy z roku 1998) i dodałem do nich cztery inne powieści z kolejnych dekad ubiegłego wieku (1918, 1938, 1958, 1979). Nominowane w ten sposób do reprezentacji naszej literatury zostały (w nawiasach podaję datę pierwodruku i publikacji w czasopismach):
Pr = Próchno (1901—1902,1903), P = Popioły (1902—1903,1904 [1903]), Pł=Pa^a(1903),
Ż = Żywe kamienie (1917—1918,1918), p = Ferdydurke (1935,1938 [1937]), Mm = Wykład profesora Mmaa (1943,1958), M = Miazga (1966,1979), Md =Madame( 1997,1998), D = Dom dzienny, dom nocny (1998), W = Wieloryb. Wypisy źródłowe (1998)".
spis treści lub fragment
SPIS TREŚCI
Postulatach ................. 7
Madame nad Popiołami .............. 13
Wieloryb pod Pahibc^ ............... 23
Muchomory a zimowity ............. 38
Graal u Berenta i Eco .............. 52
Ferdydurke przed prof. Mmaa ........... 62
Dziewczęce imię Achillesa . ............ 73
I po postulatach ................ 85
Aneks ................... 99
Bies jada Berenta . .............. 99
Styl tetralogii Vincenza ............. 116
Granice intertekstualności ...........130
Bibliografia ................. 143
Indeks osobowy ................ 146
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.