LIBRES odzież i buty ochronne  i robocze BHP
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu

MODEL PUBLICZNY W POSTKOMUNISTYCZNEJ EUROPIE -NOWA

Ocena:
0
Cena brutto: 21,89 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
21.89
Cena netto: 20,85 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

Producent: LIBRES
Kod produktu: 51166310



UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.









    OPIS

    AutorBeata OciepkaTytuł

    Dla kogo telewizja?

    Model publiczny w postkomunistycznej Europie Środkowej

    Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2003WUW-252twardaNOWA

    WStep

    Pytanie o publiczne media to pytanie o charakter naszych społeczeństw*

    Tematyka publicznych środków przekazu w postkomunistycznych krajach Europy Środkowej w ostatnich łatach budziła więcej zaintereso­wania nauki zachodnioeuropejskiej niż samych przedstawicieli regionu. Nie znaczy to jednak, że sam problem nie był dyskutowany. Przeciwnie, dziennikarze, publicyści, przedstawiciele mediów, a także politycy wielo­krotnie tę kwestię poruszali. W niektórych okresach, zwłaszcza w Polsce, można było odnieść wrażenie, że cała dyskusja wokół roli i znaczenia środ­ków przekazu koncentruje się właśnie na mediach publicznych, a ściślej na telewizji publicznej. U progu wielkiej rewolucji w technikach komu­nikowania, to właśnie analogowa, naziemna telewizja o zasięgu ogólno­krajowym stała się przedmiotem zarówno walki politycznej, jak i po­wszechnej krytyki. Stan jej rozwoju stał się wskaźnikiem rozwoju demo­kracji. Równocześnie można było zauważyć tendencję do przedstawiania publicznych środków przekazu jako wyalienowanych instytucji, zewnętrz­nych wrogów winnych wszelkiego zła w życiu społecznym i politycznym. Dyskusja tocząca się w Czechach, w Polsce i na Węgrzech pomijała czę­sto prosty fakt, iż środki przekazu, w tym publiczne, są odzwierciedle­niem sytuacji, w jakiej znajduje się społeczeństwo, i etapu rozwoju, jaki osiągnęła demokracja.

    Przypisywanie środkom przekazu ważnej roli w życiu społecznym i po­litycznym w państwach Europy Środkowej nie jest oczywiście zjawiskiem niespotykanym w innych częściach świata. Łączy się ono z teorią omni-potencji mediów, ich bezpośredniego i niemal pewnego wpływu na odbiorców. Teoria omnipotencji była już wielokrotnie podważana zarów­no przez socjologów, jak i psychologów, ciągle jednak ma swoich zwolen­ników, gdyż łatwo tłumaczy większość negatywnych zjawisk, towarzyszą­cych rozwojowi młodych demokracji środkowoeuropejskich. W książce tej reprezentuję pogląd, że środki przekazu, a zwłaszcza telewizja, nie mo-

    Spis treści

    Wstęp

    Rozdział l

    Media i przejście do demokracji .

    Przejście do demokracji .

    Analiza środków przekazu okresu przejścia do demokracji

    Typologie systemów medialnych .

    Podejście elitystyczne .

    Koncepcje społeczeństwa obywatelskiego .

    Sfera publiczna

    Sfera publiczna według Jurgena Habermasa

    Społeczeństwo obywatelskie a media

    Rozdział II

    Telewizja jako medium publiczne .

    Rozwój telewizji .

    Model mediów publicznych: definicja .

    Model mediów publicznych: finansowanie

    Rozwój koncepcji mediów publicznych w narodowych systemach medialnych:

    Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Holandia

    Monopol ogólnokrajowej stacji publicznej - przypadek austriackiej ORF . . .

    Doświadczenia amerykańskie: stacje publiczne w modelu liberalnym

    Rozdział III

    Doświadczenia Czech, Polski i Węgier w budowaniu mediów publicznych

    Wprowadzenie modelu publicznego jako część procesu umiędzynarodowienia

    mediów .

    Czechy

    CT - rzecz publiczna. Kryzys przełomu wieków

    Węgry

    Polska

    Podobieństwa i różnice

    Rozdział IV

    Skutki komercjalizacji dla realizacji misji telewizji publicznych

    Dla kogo telewizja? Misja mediów publicznych wobec dylematu „kultura wyso-

    ka" - „kultura niska" .

    Media publiczne jako forum dyskursu politycznego. Pluralizm i bezstronność

    Czy media publiczne powinny odzwierciedlać różnice wyznaniowe? .

    Telewizja dla stolicy czy dla społeczności lokalnych? .

    Pozycja dziennikarzy .•••••••••••••••••••••••••••

    Co na to widzowie? .••••••••••••••••••••••••••

    Rozdział V

    Przyszłość mediów publicznych .••••••••••••••

    Czy instytucje europejskie wspierają istnienie mediów publicznych? .

    Społeczeństwo obywatelskie - społeczeństwo informacyjne

    Perspektywy mediów publicznych ••••••••••••••••

    Zakończenie •••••••••••••••••••••••••••••

    Bibliografia ••••••••••••••••••••••••••••••

    Spis tabel i schematów .••••••••••••••••••••••

    Who is the Television for? The Model of Public Service Broadcasters in Post-

    -communist Central Europe. Summary






    Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

    Kraj wysyłki:
    Opinie o produkcie
    Opinie o produkcie

    Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!

    Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

    Holder do góry
    Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
    Sklep jest w trybie podglądu
    Pokaż pełną wersję strony
    Sklep internetowy Shoper.pl