MEDIA MASOWE_DEMOKRATYZUJACE SIE SYSTEMY POLITYCZN
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
AutorRed. Bogusława Dobek-OstrowskaTytuł
Media masowe w demokratyzujących się systemach politycznych
W drodze do wolności słowa i mediów
Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2006Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego-197miękkaNOWAOpis
Ostatnie ćwierćwiecze to okres burzliwych zmian dokonujących się na naszym globie. Jedną z nich jest proces demokratyzacji, który objął wiele rejonów współczesnego świata. Problematyka mediów masowych w okresie przejścia do demokracji i konsolidacji demokracji jest wciąż otwarta i czeka na opracowanie. Brakuje bowiem studiów kompleksowych, które zintegrowałyby wiedzę pochodzącą z różnych dyscyplin, oraz refleksji teoretycznej, pozwalającej na lepsze zrozumienie i wyjaśnienie mechanizmów przeobrażeń. Zagadnienia te będą omawiane w kolejnych tomach serii Komunikowanie i Media.
Problem mediów w procesie demokratyzacji podejmowany jest w niniejszej publikacji przez autorów pochodzących z różnych kręgów kulturowych. Wśród nich są: amerykańska profesor nauk politycznych, doskonała znawczyni problematyki Europy postkomunistycznej; marokański prawnik i medioznawca, którego artykuł ze względu na cenzurę nie mógł się nigdy ukazać drukiem w jego własnym kraju; badacze komunikowania pochodzący z Czech, Polski, Ukrainy oraz Białorusi. Każdy z nich ma własne doświadczenie i patrzy na dokonujące się procesy od wewnątrz i z odmiennej perspektywy.
Książka ta jest niezwykle ciekawą i wartościową lekturą, adresowaną zarówno do studentów, jak i pracowników akademickich. przedstawicieli nauk społecznych, a także do dziennikarzy oraz wszystkich osób zainteresowanych udziałem mediów w obalaniu niedemokratycznych rządów i w przejściu do demokracji.
spis treści lub fragment
Spis treści
Wprowadzenie (Bogusława Dobek-Ostrowska)
Rozdział I. Miejsce i rola mediów masowych w procesach demokratyzacyj-
nych (Bogusława Dobek-Ostrowska)
1. Media masowe w okresie transformacji politycznej
2. Upadek komunizmu w Europie Srodkowo-Wschodniej i jego implikacje
3. Polityzacja mediów masowych w demokratyzujących się systemach politycznych. . .
4. Wnioski .
Bibliografia
Rozdział II. Niezamierzone skutki „komunikacyjnej ideologii" w kontekście
społeczeństwa informacyjnego (Jaromir Voiek)
1. Społeczeństwo informacyjne - ramy teoretyczne i badawcze .
2. „Komunikacyjna ideologia" w społeczeństwie informacyjnym
3. Symulacja, spektakl i wirtualizacja
3.1. Symulacja .
3.2. Spektakl
3.3. Wirtualizacja
4. Narcyzm, ekshibicjonizm i podgladactwo .
4. l
. Narcyzm
4.2. Ekshibicjonizm i podgladactwo
5. Świadomość życia pod nadzorem .
6. Komodyfikacja i nierówność informacyjna w erze globalizacji
7. Elektroniczny izolacjonizm
8. Na zakończenie .
Bibliografia
Rozdział III. Wolność słowa w Maroku: normy, ograniczenia i demokratyza-
cja (Ahmed Hidass)
l. Ramy prawne: zasady i wyjątki
1.1. Teksty podstawowe
1.1.1. Konstytucja i wolność poglądów
1.1.2. Kodeks wolności publicznych i tworzenie organizacji pozarządowych
1.2. Zasadnicze wyjątki .
1.2.1. Wyjątki konstytucyjne.
1.2.2. Kwestie tabu
1.3. Przedsięwzięcia zagraniczne Maroka .
1.3.1. Międzynarodowe instrumenty przestrzegania praw człowieka .
1.3.2. Rewizja konstytucyjna z 1992 r.
2. Obciążenia i blokady strukturalne .
2.1. Status mediów .
2.1.1. Sektor audiowizualny jako monopol państwowy
2.1.2. Prasa oficjalna i partyjna
2.2. Wprowadzenie czerwonych linii wraz z „nową władzą" .
2.3. Nowy Maghzen i wolność s�owa .
2.3.1. Obecność Mąghzenu w umysłach obywateli
2.3.2. Międzynarodowe relacje Maghzenu
Bibliografia
Rozdział IV. Transformacja mediów w Europie Środkowo-Wschodniej: kom-
plikacje wolności dla każdego (Jane L. Curry)
1. Dziedzictwo komunizmu
2. Wstępny etap transformacji
3. Transformacja ekonomiczna
4. Transformacja nagłaśniania w mediach
5. Transformacja zawodu dziennikarza
6. Transformacja prawna .
7. Transformacja w public relations .
8. Wnioski .
Bibliografia
Rozdział V. Problem upolitycznienia mediów elektronicznych w Czechach
i na Słowacji (Paweł Skowera)
1. Wprowadzenie .
2. Słowacja
3. Czechy .
4. Wnioski .
Bibliografia
Rozdział VI. Wpływ „pomarańczowej rewolucji" na wolność słowa w wybo-
rach prezydenckich na Ukrainie w 2004 roku (Walenty Baluk)
1. Krótka charakterystyka rynku medialnego .
2. Rola mediów w elekcji prezydenckiej .
Bibliografia
Rozdział VII. Kwestia wolności mediów na Białorusi (Paweł Usow)
l. Rynek medialny na Białorusi
1.1. Telewizja
1.2. Prasa
1.3. Internet .
2. Wpływ środków przekazu na opinię publiczną. Państwowa propaganda .
Bibliografia
Rozdział VIII. Agresja, przemoc i terror w telewizyjnych programach infor-
macyjnych w Polsce (Bartłomiej Łódzki)
1. Agenda-setting - wyselekcjonowany obraz rzeczywistości
2. Analiza ilościowa
3. Analiza jakościowa .
3.1. Dominująca tematyka .
3.2. Informacje o agresji
3.3. Informacje o przemocy
3.4. Informacje o terroryzmie .
4. Maksima i minima oglądalności
5. Wnioski .
Bibliografia
Rozdział IX. Ugrupowania zielonych jako uczestnicy sfery komunikowania
politycznego w Polsce w latach 1989-2004 (Sławomir Czapnik)
1. Zieloni a komunikowanie publiczne i polityczne .
2. Zieloni jako grupa nacisku .
3. Podstawy ideowe protestów w obronie przyrody .
4. Teoretyczne źródła myśli ekologicznej
5. Zieloni jako podmiot konfliktów ekologicznych
6. Wnioski .
Bibliografia i
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.