LIBRES odzież i buty ochronne  i robocze BHP
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu

MEDIA MASOWE_DEMOKRATYZUJACE SIE SYSTEMY POLITYCZN

Ocena:
0
Cena brutto: 21,89 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
21.89
Cena netto: 20,85 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

Producent: LIBRES
Kod produktu: 51162272



UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.









AutorRed. Bogusława Dobek-OstrowskaTytuł

Media masowe w demokratyzujących się systemach politycznych

W drodze do wolności słowa i mediów

Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2006Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego-197miękkaNOWAOpis

Ostatnie ćwierćwiecze to okres burzliwych zmian dokonujących się na naszym globie. Jedną z nich jest proces demokratyzacji, który objął wiele rejonów współczesnego świata. Problematyka mediów masowych w okresie przejścia do demokracji i konsolidacji demokracji jest wciąż otwarta i czeka na opracowanie. Brakuje bowiem studiów kompleksowych, które zintegrowałyby wiedzę pochodzącą z różnych dyscyplin, oraz refleksji teoretycznej, pozwalającej na lepsze zrozumienie i wyjaśnienie mechanizmów przeobrażeń. Zagadnienia te będą omawiane w kolejnych tomach serii Komunikowanie i Media.

Problem mediów w procesie demokratyzacji podejmowany jest w niniejszej publikacji przez autorów pochodzących z różnych kręgów kulturowych. Wśród nich są: amerykańska profesor nauk politycznych, doskonała znawczyni problematyki Europy postkomunistycznej; marokański prawnik i medioznawca, którego artykuł ze względu na cenzurę nie mógł się nigdy ukazać drukiem w jego własnym kraju; badacze komunikowania pochodzący z Czech, Polski, Ukrainy oraz Białorusi. Każdy z nich ma własne doświadczenie i patrzy na dokonujące się procesy od wewnątrz i z odmiennej perspektywy.

Książka ta jest niezwykle ciekawą i wartościową lekturą, adresowaną zarówno do studentów, jak i pracowników akademickich. przedstawicieli nauk społecznych, a także do dziennikarzy oraz wszystkich osób zainteresowanych udziałem mediów w obalaniu niedemokratycznych rządów i w przejściu do demokracji.

spis treści lub fragment

Spis treści

Wprowadzenie (Bogusława Dobek-Ostrowska)

Rozdział I. Miejsce i rola mediów masowych w procesach demokratyzacyj-

nych (Bogusława Dobek-Ostrowska)

1. Media masowe w okresie transformacji politycznej

2. Upadek komunizmu w Europie Srodkowo-Wschodniej i jego implikacje

3. Polityzacja mediów masowych w demokratyzujących się systemach politycznych. . .

4. Wnioski .

Bibliografia

Rozdział II. Niezamierzone skutki „komunikacyjnej ideologii" w kontekście

społeczeństwa informacyjnego (Jaromir Voiek)

1. Społeczeństwo informacyjne - ramy teoretyczne i badawcze .

2. „Komunikacyjna ideologia" w społeczeństwie informacyjnym

3. Symulacja, spektakl i wirtualizacja

3.1. Symulacja .

3.2. Spektakl

3.3. Wirtualizacja

4. Narcyzm, ekshibicjonizm i podgladactwo .

4. l

. Narcyzm

4.2. Ekshibicjonizm i podgladactwo

5. Świadomość życia pod nadzorem .

6. Komodyfikacja i nierówność informacyjna w erze globalizacji

7. Elektroniczny izolacjonizm

8. Na zakończenie .

Bibliografia

Rozdział III. Wolność słowa w Maroku: normy, ograniczenia i demokratyza-

cja (Ahmed Hidass)

l. Ramy prawne: zasady i wyjątki

1.1. Teksty podstawowe

1.1.1. Konstytucja i wolność poglądów

1.1.2. Kodeks wolności publicznych i tworzenie organizacji pozarządowych

1.2. Zasadnicze wyjątki .

1.2.1. Wyjątki konstytucyjne.

1.2.2. Kwestie tabu

1.3. Przedsięwzięcia zagraniczne Maroka .

1.3.1. Międzynarodowe instrumenty przestrzegania praw człowieka .

1.3.2. Rewizja konstytucyjna z 1992 r.

2. Obciążenia i blokady strukturalne .

2.1. Status mediów .

2.1.1. Sektor audiowizualny jako monopol państwowy

2.1.2. Prasa oficjalna i partyjna

2.2. Wprowadzenie czerwonych linii wraz z „nową władzą" .

2.3. Nowy Maghzen i wolność s�owa .

2.3.1. Obecność Mąghzenu w umysłach obywateli

2.3.2. Międzynarodowe relacje Maghzenu

Bibliografia

Rozdział IV. Transformacja mediów w Europie Środkowo-Wschodniej: kom-

plikacje wolności dla każdego (Jane L. Curry)

1. Dziedzictwo komunizmu

2. Wstępny etap transformacji

3. Transformacja ekonomiczna

4. Transformacja nagłaśniania w mediach

5. Transformacja zawodu dziennikarza

6. Transformacja prawna .

7. Transformacja w public relations .

8. Wnioski .

Bibliografia

Rozdział V. Problem upolitycznienia mediów elektronicznych w Czechach

i na Słowacji (Paweł Skowera)

1. Wprowadzenie .

2. Słowacja

3. Czechy .

4. Wnioski .

Bibliografia

Rozdział VI. Wpływ „pomarańczowej rewolucji" na wolność słowa w wybo-

rach prezydenckich na Ukrainie w 2004 roku (Walenty Baluk)

1. Krótka charakterystyka rynku medialnego .

2. Rola mediów w elekcji prezydenckiej .

Bibliografia

Rozdział VII. Kwestia wolności mediów na Białorusi (Paweł Usow)

l. Rynek medialny na Białorusi

1.1. Telewizja

1.2. Prasa

1.3. Internet .

2. Wpływ środków przekazu na opinię publiczną. Państwowa propaganda .

Bibliografia

Rozdział VIII. Agresja, przemoc i terror w telewizyjnych programach infor-

macyjnych w Polsce (Bartłomiej Łódzki)

1. Agenda-setting - wyselekcjonowany obraz rzeczywistości

2. Analiza ilościowa

3. Analiza jakościowa .

3.1. Dominująca tematyka .

3.2. Informacje o agresji

3.3. Informacje o przemocy

3.4. Informacje o terroryzmie .

4. Maksima i minima oglądalności

5. Wnioski .

Bibliografia

Rozdział IX. Ugrupowania zielonych jako uczestnicy sfery komunikowania

politycznego w Polsce w latach 1989-2004 (Sławomir Czapnik)

1. Zieloni a komunikowanie publiczne i polityczne .

2. Zieloni jako grupa nacisku .

3. Podstawy ideowe protestów w obronie przyrody .

4. Teoretyczne źródła myśli ekologicznej

5. Zieloni jako podmiot konfliktów ekologicznych

6. Wnioski .

Bibliografia i






Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
Opinie o produkcie
Opinie o produkcie

Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

Holder do góry
Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl