Lwowskie przedsiębiorstwa teatralne lat 1872-1886
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Agnieszka MarszałekLwowskie przedsiębiorstwa teatralne lat 1872-1886Wydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacjeTowarzystwo Naukowe Societas Vistulanatak320TWARDANOWA
Pierwsze gruntowne opracowanie ważnego dla historii polskiego teatru we Lwowie zagadnienia, oparte na bogatych materiałach archiwalnych. Książka opowiada o warunkach, w jakich kształtowała się i rozwijała sztuka teatralna jednego z najważniejszych ośrodków scenicznych na ziemiach polskich drugiej połowy ubiegłego wieku. W szczegółowy i konkretny sposób ukazuje zakres działalności lwowskiego przedsiębiorstwa teatralnego, rozumianego szeroko jako instytucja teatru (administracja, finanse, kwestie personalne, zmiany w składzie dyrekcji i zespołu, powiązania pomiędzy różnymi ugrupowaniami politycznymi i ich wpływ na funkcjonowanie teatru) i jego materialna substancja (budowa sceny, architektura, remonty). Wydawnictwo opatrzone jest kalendarium i obszernym aneksem, przedstawiającym niepublikowane dotychczas dokumenty ze zbiorów lwowskich. Mimo naukowego charakteru książka zainteresuje wszystkich, którzy tęsknią za atmosferą dawnego Lwowa.
Oprawa twarda • format B5 • ss. 308+16nlb (ilustracje)
ISBN 83-909094-7-2 • 1999
Spis treści: Wstęp • I. Miasto i jego teatr • II. Rzeczpospolita teatralna (zbiorowe dyrekcje lat 1872-1875) • III. Dyrekcja Jana i Stanisława Dobrzańskich (1875-1881) • IV. Dyrekcja Adama Miłaszewskiego (1881-1883) • V. Dyrekcja Jana Dobrzańskiego (1883-1886). Zakończenie? • Kalendarium ważniejszych wydarzeń w przedsiębiorstwie teatru lwowskiego lat 1871-1886 • Aneks • Wykaz skrótów • Bibliografia • Indeks osób • Spis ilustracji.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.