KRYTYKA TEATRALNA - ROZWAZANIA I ANALIZY -
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Autor
Eleonora Udalska
Krytyka teatralna. Rozważania i analizy
2000
Nakład
350 egz.
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
W książce Czytelnik znajdzie teoretyczno-metodologiczne ustalenia dotyczące historii krytyki teatralnej oraz cztery rodzaje analiz historycznych. Są to: krytyka w czasopismach, postawy krytyczne, relacje krytyki (dramat - aktor; krytyka - polityka; krytyka - nauka; krytyka - teatr i inne), a także opis roli aktorskiej jako formy pamięci o wykonawcy.
Rozważania i analizy nawiązują do wielce interesujących i nowych sugestii dotyczących tworzenia syntezy dziejów krytyki.
Książka stanowi pierwsze w polskiej nauce o teatrze porządkujące wprowadzenie do historii krytyki teatralnej.
spis treści lub fragment
Przedmowa ................ 7
Część pierwsza
Rozważania metodologiczne
Źródła i przedmiot badań ............. 11
Przybliżenie stanu badań nad polską krytyką teatralną ..... 25
Historia i socjologia teatru wobec krytyki teatralnej ...... 40
Historia krytyki teatralnej (dziedziny zainteresowań) ...... 55
Propozycja periodyzacji ............. 65
Dwie książki o francuskiej krytyce teatralnej ........ 73
Część druga
Analizy historyczne
Krytyka teatralna w warszawskich czasopismach teatralnych I połowy XIX
wieku ................. 89
Relacja dramat — aktor w krytyce XIX wieku . . . . . . .106
Role aktorskie w opisach krytyków .......... 122
W służbie sztuki i tradycji. Jan Lorentowicz ........ 150
Ku filozofii krytyki. Ostap Ortwin .......... 167
Między teatrem a nauką. Wiktor Stanisław Brumer . . . . . .180
W pętach polityki. Polska krytyka teatralna lat 1944—1950 .... 195
W czasopismach lat 1944—1950 ........... 208
Postscriptum ................ 218
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.