JEZYK I KULTURA - GLOBALIZACJA I ANARCHIA -
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Autorred. Robert MrózkaTytułKultura język edukacja 3Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2000Uniwersytet Śląski-290miękkaNOWAOpis
Stówo wstępne
Trzeci tom interdyscyplinarnej publikacji Kultura - Język - Edukacja podpo­rządkowano monograficznie problematyce, eksponującej w mniejszym lub więk­szym stopniu różnorakie nawiązania do takich pojęć jak globalizm (globalizacja) — regionalizm (regionalizacja), integracja — dezintegracja, które coraz powszechniej symbolizują procesualne konteksty „nowego nieładu światowego".
W dziale kulturoznawczym tomu (Kultura) pomieszczono rozważania o róż­norakich sferach (politycznej, ekonomicznej, społecznej, naukowej, medialnej) narracji globalizacyjnej i jej skutkach, o stanowisku filozofii wobec globalizacji kultury, metodologicznych koncepcjach współczesnej humanistyki w kontekście badania odpowiednich komponentów kulturowych, a także o polskim dziedzic­twie kulturowym, jego specyfice regionalnej i wartościach lokalnych.
Dział językoznawczy (Język) komponują rozprawy o składnikach i prze­mianach dynamicznego i wielorako zróżnicowanego układu odmian językowych (i języków), związanego determinantywnie z określonymi dziedzinami społecznej aktywności i sferami komunikacyjnymi polskiej wspólnoty językowej - na ogól­niejszym tle europejskich procesów unifikacji i dyferencjacji lingwistycznej, w kontekście problemów prestiżowej hierarchii języków i dialektów, językowego globalizmu i etnonacjonalnego separatyzmu.
W części wyodrębniającej problematykę edukacyjną (Edukacja) autorzy przedstawiają m.in. kulturową perspektywę i postmodernistyczne nurty pedagogi­ki, aksjologiczny wymiar komunikacji międzypokoleniowej oraz zadania edukacji regionalnej i międzykulturowej.
Robert Mrozek
spis treści lub fragment
Spis treści
Słowo wstępne (Robert Mrozek)
Kultura
Zamiast wprowadzenia (Wojciech Chyła) ................... 11
Lech W. ZACHER
Globalizacja — sfery i języki narracji. ................... 15
Monika MICZKA-PAJESTKA
Filozofia wobec procesu globalizacji kultury ................ 23
Stefan J. RITTEL
Trzy metodologie w relacji do „trzech kultur" ............... 31
Piotr ZAWOJSKI
Ponowoczesny anarchizm poznawczy a badanie kultury audiowizualnej . 47
Wiesława KORZENIOWSKA
Polskie regiony — w świetle wybranych aspektów dziedzictwa kulturowego . 65
Język
Władysław LUBAŚ
Europejski językowy globalizm i etnonacjonalny separatyzm. ........ 87
Stanisław GAJDA
Współczesna polska rzeczywistość komunikacyjno-językowa i jej mode-
lowanie .................................. 105
<-wiryna usunieto -->
Regionalna odmiana języka narodowego. ................. 117
iławomir GALA
Kierunki zmian w gwarach polskich (zarys problemu). ......... 129
erzy TREDER, Edward BREZA
Sytuacja socjolingwisfyczna kaszubszczyzny. ............... 139
Uwarunkowania kulturalne komunikacji a zadania edukacji regionalnej
i międzykulturowej ............................
Piotr Paweł BARCZYK
Kulturowa perspektywa dla pedagogiki ..................
Urszula MORSZCZYŃSKA
Wypowiedzi normatywne w pedagogice modernistycznej a programowa
antynormatywność postmodernistycznych nurtów pedagogiki .....
Marianna SZPITER
Aksjologiczny wymiar komunikacji międzypokoleniowej .........
Jadwiga MICHALIK-SURÓWKA
Kompetencja komunikacyjna w ujęciu R. Adlera i N. Towne'a i jej
implikacje dla nauczania ........................
Joanna GROCHULSKA
Komunikacja humanistyczna i nauczycielska manipulacja w klasie
szkolnej .................................
Katarzyna WÓJTOWICZ
Poznawanie ogólnych prawd o świecie przez szczegółową wiedzę
o własnym regionie ..........................
Summary. ................
Zusammenfassung. ...................
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.