IVO OSOLSOBE - TEATR W KREGU CZESKIEJ SEMIOTYKI
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Opis przedmiotu
AutorDorota Żegadło-CzopnikTytuł
W kręgu czeskiej semiotyki teatru
Ivo Osolsobe jako teoretyk teatru i musicalu
Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2009WUW-171miękkaNOWAOpisNotka :Rozprawa W kręgu czeskiej semiotyki teatru. Ivo Osolsobě jako teoretyk teatru i musicalu poświęcona jest czeskiemu badaczowi teatru, którego nowatorskie prace teoretyczne, przetłumaczone na wiele języków, ugruntowały jego pozycję jako wybitnego autorytetu w dziedzinie teorii teatru i semiotyki. Autorka charakteryzuje poglądy teoretyczne brneńskiego badacza, ukazuje ich ewolucję, począwszy od okresu strukturalistycznego przez semiotyczny do „semiotyki jutra”, sytuuje jego dokonania w szerokim kontekście najnowszych badań nad teatrem, a zwłaszcza nad musicalem. Oryginalne koncepcje teoretyczne Osolsobě stały się także podstawą do omówienia takich zagadnień, jak możliwości i ograniczenia semiotyki, jej stosunek do niektórych zjawisk współczesnej kultury oraz dalsze perspektywy badawcze.spis treści lub fragmentSpis Treści :
Wstęp
Rozdział I: W kręgu myśli semiotycznej
1. Możliwości i ograniczenia semiotyki
2. Założenia semiotyki teatru
3. Dlaczego „semiotyka jutra”?
Rozdział II: Koncepcje semiotyczne w badaniach nad teatrem w Czechach
1. Relacje między strukturalizmem a semiotyką – Praskie Koło Lingwistyczne w latach trzydziestych XX wieku
2. Słowa klucze teorii Ivo Osolsobě
Rozdział III: Ewolucja teorii teatralnych w pracach Ivo Osolsobě
1. Strukturalistyczny okres badawczy do 1970 roku
2. Semiotyczny okres badawczy. Musical
3. W kierunku „semiotyki jutra”
Bibliografia
Summary
Indeks nazwisk
…o autorze książki
Wystawiamy
faktury VAT.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.