INTERPRETACJE I REFORMA - POETYKA BASN SLOWACKI
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Opis przedmiotu
Autor-TytułINTERPRETACJE I REFORMARok wydaniaWydawnictwoStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2002uś156miękkaBdb-Opis
156 s., 170x240, 350 g
oprawa broszurowa foliowana
tab. rys. schem., wklejki
Katowice, 2002
ISBN/ISSN 83-226-1178-1
Index 60.99-087
Trzeci - z czterech zamierzonych - tom skryptu prezentowany przez Zakład Dydaktyki Literatury Polskiej prezentuje na bieżąco zmiany dokonujące się w myśleniu o literaturze. W tomie zaproponowano odejście od rozdzielnego traktowania literatury i pozostałych tekstów kultury . Preferowane są interpretacje intertekstualne , czyli w połączeniu z innymi obszarami sztuki - muzyką, malarstwem, architekturą.
Zainteresowani znajdą w skrypcie tekst A. Opackiej, ukazujący kierunki ewolucji języka poetyckiego Słowackiego na przykładzie jego aforystyki. E. Dutka opierając się na tekstach Cortazara, uzasadnia celowość omawiania literatury iberoamerykańskiej w gimnazjum. Balladę Leśmiana Strój interpretuje B. Tomalak, a E. Jaskółowa analizuje gry intertekstualne w wierszu Białoszewskiego. Teksty W. Kubienia i W. Kalińskiego dotyczą przekładu intersemiotycznego - analizy uczniowskich ilustracji oraz omówienia szczególnego zadania klasowego. B. Grochowska omawia lekcję muzealną, a E. Ogłoza przybliża kwestie związane poznawaniem dramatu na lekcjach. R. Kowalczyk przedstawia scenariusz lekcji dotyczącej Dziadów cz. II i IV. Z. Adamczykowa z kolei skupia się na funkcji baśni w wychowaniu.
SPIS TREŚCI
- Wprowadzenie (Anna Opacka) ............ 7
- Anna Opacka: Słowo nazywające i kreujące. Z zagadnień ewolucji języka poetyckiego Juliusza Słowackiego (na podstawie analizy aforystyki i przysłów).................13
- Barbara Tomalak: „I nie było nikogo, kto by jej nie zabił" .... 24
- Ewa Jaskólowa: Gry intertekstualne w wierszu Mirona Białoszewskiego„O mojej pustelni z nawoływaniem".........42
- Elżbieta Dutka: Dlaczego warto czytać Cortazara w gimnazjum? . 56
- Władysław Kubień: Słowa i wizje. Ilustracja jako pomoc w odbiorze literatury ...................76
- Witold Kaliński: Teksty kultury, cokolwiek to znaczy......88
- Beata Grochowska: Lekcja muzealna — pozaszkolna forma pracy z młodzieżą ...................95
- Ewa X)głoza: Dramat i teatr na lekcjach języka polskiego (wybrane problemy) ...................109
- Renata Kowalczyk: Jak zamieniono „Dziady" (fragment cz. II i TV)w „obrzęd czytania"...............121
- Zofia Adamczykowa: Baśń w nowych programach nauczania dla klasTV—VI..................135
spis treści lub fragment
Wystawiamy
faktury VAT.
Bezpieczeństwo
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.