LIBRES odzież i buty ochronne  i robocze BHP
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu

INTERPRETACJE I REFORMA - POETYKA BASN SLOWACKI

Ocena:
0
Cena brutto: 28,67 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna:

28.67
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
Cena netto: 27,30 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy

Cena regularna:

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
ilość szt.
Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

Producent: LIBRES
Kod produktu: 51160325



UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.









Opis przedmiotu

Autor-TytułINTERPRETACJE I REFORMARok wydaniaWydawnictwoStronOkładka, oprawaStan i inne informacje2002156miękkaBdb-Opis

156 s., 170x240, 350 g

oprawa broszurowa foliowana

tab. rys. schem., wklejki

Katowice, 2002

ISBN/ISSN 83-226-1178-1

Index 60.99-087

Trzeci - z czterech zamierzonych - tom skryptu prezentowany przez Zakład Dydaktyki Literatury Polskiej prezentuje na bieżąco zmiany dokonujące się w myśleniu o literaturze. W tomie zaproponowano odejście od rozdzielnego traktowania literatury i pozostałych tekstów kultury . Preferowane są interpretacje intertekstualne , czyli w połączeniu z innymi obszarami sztuki - muzyką, malarstwem, architekturą.

Zainteresowani znajdą w skrypcie tekst A. Opackiej, ukazujący kierunki ewolucji języka poetyckiego Słowackiego na przykładzie jego aforystyki. E. Dutka opierając się na tekstach Cortazara, uzasadnia celowość omawiania literatury iberoamerykańskiej w gimnazjum. Balladę Leśmiana Strój interpretuje B. Tomalak, a E. Jaskółowa analizuje gry intertekstualne w wierszu Białoszewskiego. Teksty W. Kubienia i W. Kalińskiego dotyczą przekładu intersemiotycznego - analizy uczniowskich ilustracji oraz omówienia szczególnego zadania klasowego. B. Grochowska omawia lekcję muzealną, a E. Ogłoza przybliża kwestie związane poznawaniem dramatu na lekcjach. R. Kowalczyk przedstawia scenariusz lekcji dotyczącej Dziadów cz. II i IV. Z. Adamczykowa z kolei skupia się na funkcji baśni w wychowaniu.

SPIS TREŚCI

  • Wprowadzenie (Anna Opacka) ............ 7
  • Anna Opacka: Słowo nazywające i kreujące. Z zagadnień ewolucji języka poetyckiego Juliusza Słowackiego (na podstawie analizy aforystyki i przysłów).................13
  • Barbara Tomalak: „I nie było nikogo, kto by jej nie zabił" .... 24
  • Ewa Jaskólowa: Gry intertekstualne w wierszu Mirona Białoszewskiego„O mojej pustelni z nawoływaniem".........42
  • Elżbieta Dutka: Dlaczego warto czytać Cortazara w gimnazjum? . 56
  • Władysław Kubień: Słowa i wizje. Ilustracja jako pomoc w odbiorze literatury ...................76
  • Witold Kaliński: Teksty kultury, cokolwiek to znaczy......88
  • Beata Grochowska: Lekcja muzealna — pozaszkolna forma pracy z młodzieżą ...................95
  • Ewa X)głoza: Dramat i teatr na lekcjach języka polskiego (wybrane problemy) ...................109
  • Renata Kowalczyk: Jak zamieniono „Dziady" (fragment cz. II i TV)w „obrzęd czytania"...............121
  • Zofia Adamczykowa: Baśń w nowych programach nauczania dla klasTV—VI..................135

spis treści lub fragment

Wystawiamy

faktury VAT.






Bezpieczeństwo

Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
Opinie o produkcie
Opinie o produkcie

Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

Holder do góry
Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl