GERHART HAUPTMANN - NIEMIECKI DRAMATOPISARZ
Cena regularna:
15,89 zł
Cena regularna:
15,13 zł
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Gerhart Hauptmann.
W sześćdziesiątą rocznicę śmierci
red. GRAŻYNA SZEWCZYK
152 s., 147 x
205 mm
,
250 g
oprawa broszurowa foliowana
indeks
rez., Zsfg.
Katowice, 2006
ISBN/ISSN 978-83-226-1634-5
Index 60.91-224
Książka jest zbiorem artykułów poświęconych twórczości niemieckiego dramatopisarza i prozaika, laureata Nagrody Nobla - Gerharta Hauptmanna. Twórczość ta jest prezentowana w rozmaitych aspektach i kontekstach, tak, aby wydobyć bogactwo tematów, języka i form w utworach Hauptmanna, a tym samym ukazać atrakcyjność i aktualność dzieła pisarza, dziś niesłusznie zapomnianego. Wśród przedstawionych ujęć i zagadnień znajdujemy m.in. perspektywę feministyczną służącą prezentacji i analizie postaci kobiecych w utworach Hauptmanna, rozważania nad miejscem religii i Kościoła w życiu i dziele pisarza, próbę ustalenia jego stosunku do współczesnych mu przeobrażeń społecznych i obyczajowych ukazanych na tle metropolii berlińskiej przełomu XIX i XX wieku. Zaprezentowano także problematykę z zakresu komparatystyki literackiej, analizując związki twórczości Hauptmanna z koncepcją teatru Konstantego Stanisławskiego. W książce omówiono również problemy recepcji twórczości autora Tkaczy, relacjonując stan badań na jej temat oraz wskazując pożądane kierunki badawcze. W tej części pracy zrelacjonowano historię obecności dramatów pisarza na scenach śląskich teatrów, a także przedstawiono wysiłki znawców dzieła Hauptmanna (przede wszystkim Wilhelma Szewczyka) zmierzające do przywrócenia go świadomości współczesnych odbiorców. Pozycja interesującą zarówno dla badaczy i miłośników literatury niemieckiej, jak i dla czytelników śledzących niemiecko-śląsko-polskie zjawiska kulturowe.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.