EUROPEJSKA PRZESTRZEN POLITYCZNA_ELEKTORAT
Cena regularna:
44,89 zł
Cena regularna:
42,75 zł
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
brak płyty
Spis Treści :
Wstęp
Rozdział I. Kategoria europejskiej przestrzeni politycznej
1. Wymiary europejskiej przestrzeni politycznej
1.1. System polityczny Unii Europejskiej. Instytucje i powiązania
1.2. Wyborcza i parlamentarna przestrzeń polityczna
1.3. Rządowa przestrzeń polityczna
2. Czynniki kształtujące europejską przestrzeń rywalizacji wyborczej
2.1. Czynniki natury politycznej
2.2. Czynniki systemowe i reformy instytucjonalne
2.3. Czynniki o podłożu społeczno-gospodarczym
2.4. Czynniki o znaczeniu historycznym i kulturowym
3. Podmioty europejskiej przestrzeni rywalizacji wyborczej
3.1. Społeczeństwa krajów Unii Europejskiej. Struktura i charakterystyka
3.2. Partie i kandydaci polityczni. Podmioty bezpośredniej rywalizacji wyborczej
3.3. Krajowe elity polityczne i grupy interesów. Aktywiści rywalizacji wyborczej
3.4. Media masowe. Aranżer europejskiej przestrzeni medialnej
Rozdział II. Instytucjonalny wymiar europejskiej rywalizacji wyborczej
1. Parlament Europejski. Struktura i zadania
1.1. Znaczenie Parlamentu Europejskiego
1.2. Struktura Parlamentu Europejskiego
1.3. Zadania i kompetencje
1.4. Posłowie i grupy partyjne
2. Mechanizmy wyborcze stosowane w tworzeniu Parlamentu Europejskiego
2.1. Ewolucja procedur wyborczych
2.2. Zasady i tryb wyborczy
2.3. Finansowanie kampanii wyborczych
3. Organizacja wyborów do Parlamentu Europejskiego
3.1. Harmonogram wyborczy
3.2. Wyborcze procedury przygotowawcze
Rozdział III. Zachowania wyborcze a europejska przestrzeń rywalizacji politycznej
1. Modele zachowań wyborczych. Założenia metodologiczne
1.1. Ujęcie socjodemografi czne zachowań wyborczych
1.2. Ujęcie psychologiczne zachowań wyborczych
1.3. Ujęcie ekonomiczne zachowań wyborczych
2. Analiza zachowań wyborczych w przestrzeni europejskiej. Próba konceptualizacji
2.1. Wieloczynnikowe koncepcje interpretacji zachowań elektoratu
2.2. Koncepcje peryferyczności wyborów europejskich
2.3. Koncepcje eskalacji eurosceptycyzmu
2.4. Koncepcje motywacji wyborczej
2.5. Kierunki i stan badań nad zachowaniami wyborczymi do Parlamentu Europejskiego
Rozdział IV. Dynamika rywalizacji wyborczej do Parlamentu Europejskiego
1. Uwarunkowania kampanii wyborczych do Parlamentu Europejskiego
1.1. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego I kadencji
1.2. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego II kadencji
1.3. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego III kadencji
1.4. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego IV kadencji
1.5. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego V kadencji
1.6. Badania nad kampanią wyborczą do Parlamentu Europejskiego VI kadencji
2. Kompozycja partyjna Parlamentu Europejskiego
2.1. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim I kadencji
2.2. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim II kadencji
2.3. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim III kadencji
2.4. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim IV kadencji
2.5. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim V kadencji
2.6. Grupy partyjne w Parlamencie Europejskim VI kadencji
3. Rywalizacja w europejskiej przestrzeni politycznej a motywacje wyborcze obywateli
3.1. Ewolucja postaw społecznych podczas wyborów europejskich
3.2. Uwarunkowania stopnia aktywności wyborczej
Rozdział V. Charakterystyka europejskich zachowań wyborczych
1. Diagnoza zachowań wyborczych a rezultaty wyborów europejskich
1.1. Linearna analiza udziału elektoratu w wyborach do Parlamentu Europejskiego
1.2. Przestrzenna analiza udziału elektoratu w wyborach do Parlamentu Europejskiego
2. Diagnoza zróżnicowania zachowań wyborczych do Parlamentu Europejskiego
2.1. Krajowy a europejski poziom frekwencji wyborczej
2.2. Aktywność i pasywność obywateli w wyborach europejskich
3. System reprezentacji politycznej a wybory do Parlamentu Europejskiego
3.1. Rola krajowych partii politycznych we współzawodnictwie wyborczym
3.2. Efekty komunikacyjne w kampaniach wyborczych do Parlamentu Europejskiego
Zakończenie
Wykaz tabel i rysunków
Bibliografia
Summary
Spis Treści :Podstawy niemieckiej polityki integracyjnej po II wojnie światowej; Integracja – przesłanki, definicja, skutki; Niemcy wobec integracji europejskiej; Niemcy w procesie kształtowania się struktur integracji gospodarczej w Europie 1948-1958; Europejska Organizacja Współpracy Gospodarczej (OEEC), Europejska Wspólnota Węgla i Stali (EWWiS); Europejska Wspólnota Gospodarcza (EWG); Republika Federalna Niemiec w procesie pogłębienia integracji gospodarczej; Pogłębienie integracji gospodarczej – wprowadzenie; RFN wobec idei pogłębienia integracji na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych; Mechanizmy kursowe EZW i ESW; Budowa unii gospodarczej i walutowej w latach dziewięćdziesiątych; Niemcy w procesie rozszerzenia integracji gospodarczej; Proces rozszerzenia – wprowadzenie; Strefa wolnego handlu z OEEC jako punkt wyjścia polityki rozszerzenia; Pierwsze rozszerzenie, 1973 – Wielka Brytania, Irlandia, Dania; Drugie rozszerzenie, 1981-1986 –Grecja, Hiszpania, Portugalia; Trzecie rozszerzenie, 1995 – Austria, Finlandia i Szwecja, Rozszerzenie UE na Wschód; Podsumowanie – konsekwencje rozszerzeń WE/UE dla polityki integracyjnej RFN; Pozycja RFN w handlu wewnętrznym UE oraz w handlu z krajami kandydującymi (tabele i wykresy); Koszty integracji gospodarczej w Europie w polityce RFN; Problem kosztów integracji – wprowadzenie; Pierwszy etap rozwoju systemu finansowego WE: 1958-1969; Finanse WE w latach siedemdziesiątych; Reformy finansów Wspólnot Europejskich w latach osiemdziesiątych; RFN w procesie przebudowy systemu finansowego WE w latach dziewięćdziesiątych; Niemcy jako płatnik netto w procesie integracji gospodarczej – próba relatywizacji
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.