DYDAKTYKA OGOLNA JAKO PRZEDMIOT KSZTALCENIA 1918-3
Cena regularna:
15,34 zł
Cena regularna:
14,61 zł
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Opis przedmiotu
Iwona Wendreńska
Dydaktyka ogólna jako przedmiot kształcenia nauczycieli w Drugiej Rzeczypospolitej (1918 – 1939)
Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje
2003
Katowice
Nakład 250+50
UŚ174miękkaNOWAOpis
Praca dotyczy realizacji dydaktyki ogólnej jako podmiotu kształcenia nauczycieli w międzywojennej Polsce.
Autorka starała się uwzględnić szeroki wachlarz problemów związanych z nauczaniem tego przedmiotu,
tj. teoretyczne i instytucjonalne uwarunkowania kształtowania dydaktyki ogólnej jako przedmiotu kształcenia
nauczycieli, jej miejsce i rolę w procesie przygotowania kadry nauczycielskiej, cele, treści, metody i formy jej realizacji.
W pracy starano się ukazać także inspirujące współczesnych teoretyków dydaktyki ogólnej oraz organizatorów różnych
instytucjonalnych form kształcenia nauczycieli osiągnięcia nauczycieli dydaktyki ogólnej w Drugiej Rzeczpospolitej.
Zmiany dokonujące się w realizacji dydaktyki ogólnej autorka starała się ukazać jako pochodną ówczesnych realiów życia
społeczno-politycznego oraz ideologii ówczesnych ugrupowań politycznych. Autorka podjęła również próbę poszukiwania
w ówczesnych programach nauczania tego przedmiotu, a także w sposobach i formach jego realizacji źródeł inspiracji
dla współczesnej edukacji nauczycielskiej.
spis treści lub fragment
Wykaz ważniejszych skrótów
Wstęp
Rozdział I
Realizacja dydaktyki ogólnej jako przedmiotu nauczania na ziemiach polskich od połowy XIX do początku XX stulecia
Rozdział II
Teoretyczne i instytucjonalne uwarunkowania nauczania przedmiotu „dydaktyka ogólna"w Drugiej Rzeczypospolitej (1918 — 1939)
Sytuacja polityczna, społeczna i oświatowa państwa polskiego w latach 1918 — 1939
Rozwój instytucjonalnych form kształcenia kadr nauczycielskich w okresie Drugiej Rzeczypospolitej (1918 — 1939)
Rozwój dydaktyki jako nauki w międzywojennej Polsce
Rozdział III
Dydaktyka ogólna — jej miejsce, rola, zadania i treści w kształceniu pedagogicznym nauczycieli w Drugiej Rzeczypospolitej (1918 — 1939)
Miejsce i rola dydaktyki ogólnej wśród innych pedagogicznych przedmiotów kształcenia nauczycieli szkół ogólnokształcących
w dwudziestoleciu międzywojennym
Cele i treści nauczania dydaktyki ogólnej w Polsce w latach 1918 — 1939
Sposoby i formy realizacji treści programowych z zakresu dydaktyki ogólnej w pedago­gicznym kształceniu nauczycieli
Rozdział IV
Dorobek dydaktyki ogólnej jako przedmiotu nauczania w Drugiej Rzeczypospolitej
inspiracją dla współczesnej edukacji nauczycielskiej
Zakończenie
Bibliografia
…o autorze książkiOpis rozszerzonyciekawostki
BYŁA SOBIE KRYTYKA ...
Wybór tekstów z lat dziewięćdziesiątych i pierwszych
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.