DYDAKTYKA - CELE KSZTALCENIA W DYDAKTYCE 1918-39
Cena regularna:
15,34 zł
Cena regularna:
14,61 zł
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Opis przedmiotu
AutorVioletta RodekTytułCele kształcenia w dydaktyce Drugiej RzeczypospolitejRok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje
2003
Katowice
Nakład 250+ 50
UŚ195miękkaNOWAOpis
W rozprawie zrekonstruowano i zinterpretowano fakty związane z celami kształcenia
w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej. Rozdział pierwszy został poświęcony warunkom,
w jakich przyszło funkcjonować dydaktyce jako dyscyplinie w aspekcie ogólnej sytuacji
ekonomiczno-społeczno-politycznej. Próbowano dociec, jakie znaczenie dla kształtowania się
teoretyczno-metodologicznych postaw dydaktyki miał rozwój innych nauk.
Przedstawiono także środowisko naukowe dydaktyków, materialno-organizacyjne warunki ich pracy,
podejmowane w jego obrębie problemy badawcze.
W rozdziale drugim ukazano podstawowe założenia pedagogiki herbartowskiej, pragmatycznej
oraz pedagogiki kultury w świetle ich uwarunkowań. Dokonana rekonstrukcja materiałów źródłowych
umożliwiła odpowiedź na pytanie, jak założenia te warunkowały poglądy polskich pedagogów
i dydaktyków na temat podstaw dydaktyki jako dyscypliny oraz formułowanych w jej obrębie celów
kształcenia w zakresie źródeł, treści, rodzajów, hierarchii, klasyfikacji.
Rozdział trzeci stanowi prezentację oraz weryfikację założenia badawczego o inspirującym charakterze
dydaktyki i celów kształcenia z okresu Drugiej Rzeczypospolitej dla współczesnej polskiej dydaktyki.
spis treści lub fragment
Wstęp
ROZDZIAŁ I
Warunki funkcjonowania polskiej dydaktyki jako dyscypliny w okresie Drugiej Rzeczypospolitej (1918—1939)
Wpływ stosunków ekonomiczno-społeczno-politycznych i ideologicznych lat 1918—1939 na ogólną sytuację
w nauce, w tym i na dydaktykę
Rozwój nauk o wychowaniu i jego znaczenie dla polskiej dydaktyki jako dyscypliny
Środowisko naukowe dydaktyków — podstawy instytucjonalne, zadania, rozwój
ROZDZIAŁ II
Cele kształcenia w polskiej dydaktyce w latach 1918—1939 — poglądy, zmiany i ich wieloaspektowe uwarunkowania
Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki herbartowskiej
- Podstawowe przesłanki pedagogiki herbartowskiej
- Koncepcja dydaktyki jako dyscypliny w ujęciu polskich przedstawicieli pedagogiki herbartowskiej
- Cele kształcenia w dydaktyce opartej na podstawowych przesłankach pedagogiki herbartowskiej.
Zbieżność czy kontrowersje?
Cele kształcenia w polskiej dydaktyce okresu międzywojnia w aspekcie założeń pedagogiki pragmatycznej.
W poszukiwaniu nowego modelu edukacji
- Podstawowe założenia pedagogiki pragmatycznej oraz ich uwarunkowania
- Idee pedagogiki pragmatycznej w dydaktyce jako dyscyplinie i w formułowanych w jej obrębie
celach kształcenia w latach 1918—1939. Obszary zmian
Cele kształcenia w polskiej dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki kultury. Zwrot ku aksjologii
- Główne założenia pedagogiki kultury
- Koncepcje dydaktyki jako dyscypliny w ujęciu polskich przedstawicieli pedagogiki kultury
i ich konsekwencje dla celów kształcenia
Polscy dydaktycy wobec celów kształcenia w latach 1918—1939 — konfrontacja stanowisk
ROZDZIAŁ III
Cele kształcenia w Drugiej Rzeczypospolitej — źródłem inspiracji dla współczesnej polskiej dydaktyki
Wkład herbartowskiej teorii nauczania wychowującego w rozwój dydaktyki jako dyscypliny
oraz formułowanych w jej obrębie celów kształcenia
Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki pragmatycznej.
Historyczne inspiracje dla współczesnej polskiej dydaktyki
Cele kształcenia w dydaktyce opartej na głównych ideach pedagogiki kultury
jako źródło inspiracji dla współczesnej polskiej dydaktyki
Zakończenie
Bibliografia
…o autorze książkiOpis rozszerzonyciekawostki
BYŁA SOBIE KRYTYKA ...
Wybór tekstów z lat dziewięćdziesiątych i pierwszych
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.