LIBRES odzież i buty ochronne  i robocze BHP
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu
  • promocja

DYDAKTYKA - CELE KSZTALCENIA W DYDAKTYCE 1918-39

Ocena:
0
Cena brutto: 13,04 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy

Cena regularna: 15,34 zł

13.04
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 15,34 zł
Cena netto: 12,42 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy

Cena regularna: 14,61 zł

Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 14,61 zł
ilość szt.
-15% Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

Producent: LIBRES
Kod produktu: 51163179



UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.









Opis przedmiotu

AutorVioletta RodekTytułCele kształcenia w dydaktyce Drugiej RzeczypospolitejRok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje

2003

Katowice

Nakład 250+ 50

195miękkaNOWAOpis

W rozprawie zrekonstruowano i zinterpretowano fakty związane z celami kształcenia

w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej. Rozdział pierwszy został poświęcony warunkom,

w jakich przyszło funkcjonować dydaktyce jako dyscyplinie w aspekcie ogólnej sytuacji

ekonomiczno-społeczno-politycznej. Próbowano dociec, jakie znaczenie dla kształtowania się

teoretyczno-metodologicznych postaw dydaktyki miał rozwój innych nauk.

Przedstawiono także środowisko naukowe dydaktyków, materialno-organizacyjne warunki ich pracy,

podejmowane w jego obrębie problemy badawcze.

W rozdziale drugim ukazano podstawowe założenia pedagogiki herbartowskiej, pragmatycznej

oraz pedagogiki kultury w świetle ich uwarunkowań. Dokonana rekonstrukcja materiałów źródłowych

umożliwiła odpowiedź na pytanie, jak założenia te warunkowały poglądy polskich pedagogów

i dydaktyków na temat podstaw dydaktyki jako dyscypliny oraz formułowanych w jej obrębie celów

kształcenia w zakresie źródeł, treści, rodzajów, hierarchii, klasyfikacji.

Rozdział trzeci stanowi prezentację oraz weryfikację założenia badawczego o inspirującym charakterze

dydaktyki i celów kształcenia z okresu Drugiej Rzeczypospolitej dla współczesnej polskiej dydaktyki.

spis treści lub fragment

Wstęp

ROZDZIAŁ I

Warunki funkcjonowania polskiej dydaktyki jako dyscypliny w okresie Drugiej Rzeczypospolitej (1918—1939)

Wpływ stosunków ekonomiczno-społeczno-politycznych i ideologicznych lat 1918—1939 na ogólną sytuację

w nauce, w tym i na dydaktykę

Rozwój nauk o wychowaniu i jego znaczenie dla polskiej dydaktyki jako dyscypliny

Środowisko naukowe dydaktyków — podstawy instytucjonalne, zadania, rozwój

ROZDZIAŁ II

Cele kształcenia w polskiej dydaktyce w latach 1918—1939 — poglądy, zmiany i ich wieloaspektowe uwarunkowania

Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki herbartowskiej

- Podstawowe przesłanki pedagogiki herbartowskiej

- Koncepcja dydaktyki jako dyscypliny w ujęciu polskich przedstawicieli pedagogiki herbartowskiej

- Cele kształcenia w dydaktyce opartej na podstawowych przesłankach pedagogiki herbartowskiej.

Zbieżność czy kontrowersje?

Cele kształcenia w polskiej dydaktyce okresu międzywojnia w aspekcie założeń pedagogiki pragmatycznej.

W poszukiwaniu nowego modelu edukacji

- Podstawowe założenia pedagogiki pragmatycznej oraz ich uwarunkowania

- Idee pedagogiki pragmatycznej w dydaktyce jako dyscyplinie i w formuło­wanych w jej obrębie

celach kształcenia w latach 1918—1939. Obszary zmian

Cele kształcenia w polskiej dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki kultury. Zwrot ku aksjologii

- Główne założenia pedagogiki kultury

- Koncepcje dydaktyki jako dyscypliny w ujęciu polskich przedstawicieli pedagogiki kultury

i ich konsekwencje dla celów kształcenia

Polscy dydaktycy wobec celów kształcenia w latach 1918—1939 — konfrontacja stanowisk

ROZDZIAŁ III

Cele kształcenia w Drugiej Rzeczypospolitej — źródłem inspiracji dla współczesnej polskiej dydaktyki

Wkład herbartowskiej teorii nauczania wychowującego w rozwój dydaktyki jako dyscypliny

oraz formułowanych w jej obrębie celów kształcenia

Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki pragmatycznej.

Historyczne inspiracje dla współczesnej polskiej dydak­tyki

Cele kształcenia w dydaktyce opartej na głównych ideach pedagogiki kultury

jako źródło inspiracji dla współczesnej polskiej dydaktyki

Zakończenie

Bibliografia

…o autorze książkiOpis rozszerzonyciekawostki

BYŁA SOBIE KRYTYKA ...

Wybór tekstów z lat dziewięćdziesiątych i pierwszych






Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
Opinie o produkcie
Opinie o produkcie

Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

Holder do góry
Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl