LIBRES odzież i buty ochronne  i robocze BHP
Koszyk
Zamknij
Kontynuuj zakupy ZAMAWIAM
suma: 0,00 zł
Ulubione produkty
Lista ulubionych jest pusta.

Wybierz coś dla siebie z naszej aktualnej oferty lub zaloguj się, aby przywrócić dodane produkty do listy z poprzedniej sesji.

Szukaj
Menu

ASPEKTY DYDAKTYCZNE ZADAŃ MATEMATYCZNYCH TRELIŃSKI

Ocena:
0
Cena brutto: 9,89 zł
zawiera 5% VAT, bez kosztów dostawy
9.89
Cena netto: 9,42 zł
bez 5% VAT i kosztów dostawy
ilość szt.
Zyskujesz 0 pkt [?]

towar niedostępny

Producent: LIBRES
Kod produktu: 51162251

 


Gustaw Treliński

AspeKty dydaktyczne zadań matematycznych

 

 

Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje1998WSPtak

STRON 24

miękkaNOWAOpis

W planowaniu nauczania dobór zadań jest sprawą zasadniczą w tym samym stopniu, co metodyka pracy nad nimi

W każdej lekcji matematyki występują fragmenty, które są poświęcone „teorii" lub „ćwiczeniom". Dość łatwo je wydzielić, obserwując podział czynności między nauczycielem i uczniem. Przy „teorii" wygląda to tak, jakby uczeń nie miał nic innego do roboty, jak tylko słuchać, odpowiadać i czytać, podczas, gdy nauczycie! mówi i pisze. Przy ćwiczeniach jest odwrotnie. Tymczasem praktyka i badania przekonują, że system, w którym nauczyciel „pokazuje, objaśnia", a uczniowie „naśladują", blokuje rozwój myślenia. Dotyczy to szczególnie takich sytuacji, w których istnieje wiele możliwych rozwiązań, interpretacji, spojrzeń z wielu pun­któw widzenia, a mimo to narzuca się tylko jedno z nich.

Nauczanie, podobnie jak uczenie się, choć jest uwarunkowane społecznie i kul­turowo, nie może być skierowane wyłącznie na poszerzanie wiedzy lub zdanie egzaminu wstępnego, ale musi być w nim miejsce na własne poszukiwania tak nauczyciela, jak i ucznia w mniej lub bardziej codziennych sytuacjach, musi sprzyjać zdobywaniu kompetencji i doskonaleniu umiejętności.

Wprowadzenie

Zwykle na lekcjach matematyki zajmujemy się „teorią" albo „zadaniami matematycznymi". Istota zabiegów nauczyciela - przy tradycyjnym trakto­waniu nauczania - jest skierowana na teorię, wiedzę zakreśloną hasłem programu; cel główny, jaki uczący sobie stawia, to przekazać wiadomości. Celowi temu podporządkowuje ćwiczenia, zadania, problemy, które mają motywować i ilustrować treści, kontrolować ich rozumienie, utrwalać i uczyć stosowania w sytuacjach typowych. W taki też sposób myśli o pro­gramie nauczyciel, który planuje nauczanie.

Działania nauczyciela w procesie nauczania matematyki - rozumianym jako sterowanie uczeniem się uczniów - koncentrują się na pobudzaniu uczniów do samodzielnego działania, na organizowaniu i rozwijaniu ich



Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności

Kraj wysyłki:
Opinie o produkcie
Opinie o produkcie

Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

Holder do góry
Szablon Shoper Modern 3.0™ od GrowCommerce
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl