AMATORSKI RUCH ARTYSTYCZNY NA WSI POLSKIEJ 1918-39
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Autor
Stefan Józef Pastuszka
Tytuł
Amatorski ruch artystyczny na wsi polskiej 1918-1939
Rok wydaniaWydawnictwoilustracje zdjęcia rysunkiStronOkładka, oprawaStan i inne informacje1994KTNtak198miękkaNOWAOpis
Stefan Józef Pastuszka
AMATORSKI RUCH ARTYSTYCZNY NA WSI POLSKIEJ 1918-1939,
190 stron + 12 ilustracji.
- Niniejsza praca stanowi próbę syntetycznego opracowania dziejów amatorskiego ruchu artystycznego na wsi polskiej w dwudziestoleciu międzywojennym, tj. teoretycznych podstaw jego rozwoju, zasięgu oddziaływania organizacyjnego, warunków jego pracy, roli w życiu społecznym i kulturalnym mieszkańców wsi, a także wpływu na kształtowanie świadomości narodowej, politycznej i postawy obywatelskiej chłopów.
SPIS TREŚCI
WSTĘP
I ROZWÓJ ORGANIZACYJNY AMATORSKIEGO RUCHU
ARTYSTYCZNEGO
1. Wkład nauczycieli szkół powszechnych w rozwój amatorskiego ruchu
artystycznego..
2. Wkład organizacji młodzieżowych w rozwój amatorskiego ruchu artys-
tycznego na wsi
3. Organizacje kulturalno-oświatowe.
4. Ochotnicze Straże Pożarne
5. Geografia teatru ludowego...
II TEORETYCZNE PODSTAWY ROZWOJU TEATRU LUDOWEGO
1. Pojmowanie teatru ludowego przez pisarzy..
2. Geneza teatru ludowego w Drugiej Rzeczypospolitej...
3. Charakterystyka koncepcji teatru ludowego.
III SPOŁECZNE l WYCHOWAWCZE FUNKCJE TEATRU LUDOWEGO
1. Stosunek społeczności wiejskiej do działalności teatralnej
2. Wpływ teatru ludowego na przeobrażenia zachodzące na wsi
3. Rola teatru ludowego w kształtowaniu świadomości narodowej
i postaw obywatelskich..
4. Kultywowanie kultury ludowej
IV POPULARYZACJA AMATORSKIEGO RUCHU ARTYSTYCZNEGO ZAKOŃCZENIE
Przypisy
Aneksy
Spis tabel...
Spis diagramów
Spis ilustracji.
Indeks nazwisk..
Summary...
Zusammenfassung
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.