AKTY MOWY W JEZYKU NAUCZYCIELI - KOMUNIKACJA
towar niedostępny
UWAGA- JEŚLI W PARAMETRACH SĄ RÓZNICE DATY, STRON, WYDAWNICTWA ITP. PATRZ ZAWSZE NA OPIS AUKCJI ON JEST NAJWAŻNIEJSZY.
Akty mowy w języku nauczycieli
OLGA PRZYBYLA
152 s., 170 x
240 mm
,
320 g
oprawa broszurowa foliowana
bibliogr., schem., tab.
summ., Zsfg.
Katowice, 2004
ISBN/ISSN 83-226-1358-X
Index 60.91-055
Praca jest poświęcona aktom mowy w języku nauczycieli - nie tylko w sytuacji komunikacyjnej na lekcji, ale także podczas porozumiewania się nauczycieli z rodzicami na zebraniach, nauczycieli między sobą oraz dyrektora z nauczycielami na konferencjach rady pedagogicznej. Postulaty badawcze determinowały rodzaj materiału empirycznego, na który składały się nagrania obejmujące wydzielone szkolne sytuacje komunikacyjne. Autorka po opisie relacji pomiędzy językiem - komunikacją oraz dyskursem i jego determinantami przedstawia własną propozycję szkolnego modelu komunikacji. Charakteryzuje także specyfikę komunikacji szkolnej. W kolejnym rozdziale omawia najważniejsze aspekty pragmalingwistyki oraz prezentuje własną propozycję podziału aktów mowy w języku nauczycieli. Następnie analizuje wybrane izolowane akty mowy oraz sploty aktów mowy występujące w języku nauczycieli na lekcji. Końcowa część pracy zawiera opis makroaktu zebrania oraz makroaktu konferencji, uwzględniający zarówno ich przebieg, jak i strukturę językową oraz relacje tematyczne przedstawione na wybranych przykładach.
Koszty dostawy Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Nie ma jeszcze żadnych opinii, bądź pierwszy!
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.